Китайська космічна станція «Тяньгун» відкриється для туристів за 10 років

Китай планує запустити шість місій цього року, щоб завершити будівництво космічної станції «Тяньгун». Це будуть запуски двох нових модулів, пари місій з доставлення вантажів та двох місій з екіпажем «Шеньчжоу-14» та «Шеньчжоу-15». Очікується, що дві місії з трьома астронавтами будуть першим екіпажем на борту станції. Отже, на «Тяньгун» перебуватимуть шість астронавтів.

Tiangong
Майбутня космічна станція «Тяньгун». Зображення: Space.com

Кінцевим етапом для Китаю є будівництво повноцінної Т-подібної космічної станції, яка зможе прийняти перших туристів уже до 2032 року. Про ці плани заявив Ян Лівей, який увійшов в історії у 2003 році, ставши першим китайським астронавтом у космосі. За словами космонавта, станцію зможуть відвідувати звичайні люди без спеціальної підготовки. Також Ян додав, що китайський пілотований космічний корабель «Шеньчжоу» може бути використаний для космічного туризму.

«Річ не в технології, а у попиті. І це можна реалізувати впродовж десятиліття, поки є такий попит», — заявив Ян, коли його запитали, чи зможе «Тяньгун» бути доступним для широкого загалу.

Доступний космічний туризм «для всіх»

Космічний корабель «Шеньчжоу», який запускається із Цзюцюаня у пустелі Гобі на носії «Чанчжен-2F», буде не єдиним варіантом доставлення туристів у космос. Китай працює над багаторазовою ракетою для пілотованих космічних польотів. Вона зможе запускати на космічну станцію важчий і частково багаторазовий космічний корабель з екіпажем.

Станция «Тяньгун », которую строит Китай
Станція «Тяньгун». Джерело: Wikipedia

У той час як космічний корабель «Шеньчжоу» може перевозити лише трьох астронавтів, нове покоління космічних транспортних засобів з екіпажем перевозитиме від шести до семи астронавтів. Про це повідомив Хуан Кеу, офіційний представник головного космічного підрядника країни, Китайської корпорації аерокосмічної науки та техніки. Новий корабель допоможе зробити космічний туризм доступнішим для більшої кількості охочих.

Комерційні варіанти

Також у Китаї розробляються комерційні варіанти. CAS Space, дочірнє підприємство Китайської академії наук (CAS), прагне відправити перших туристів у космос уже 2025 року. Очевидно, що компанія надихається Blue Origin. Тим часом Space Transportation, що займається виробництвом космічних літаків, розробляє ракету для космічного туризму. Перший суборбітальний політ запланований на 2025-й, а повноцінні орбітальні польоти — на 2030 рік.

Дослідник із Національного центру космічних наук CAS Ву Цзі минулого року заявив в інтерв’ю Beijing Review, що китайські компанії зможуть конкурувати зі США на міжнародному ринку космічного туризму.

«Комерційні програми можуть допомогти знизити витрати та підвищити ефективність космічної діяльності, що також піде на користь традиційним гравцям у цій галузі», — сказав Ву.

Нагадаємо, що раніше ми розповідали про те, чи космічний туризм є розвагою для багатіїв.