Китай планує перетворити Місяць на гігантський космічний щит

Космічний телескоп James Webb наразі вдивляється у глибини Всесвіту та вивчає найвіддаленіші об’єкти. Китайські астрономи теж прагнуть зазирнути в космічні «темні віки» — незвідану еру приблизно через 200 млн років після Великого вибуху. Але без участі американського космічного телескопа, а самостійно. Для цього китайці підуть іншим, дешевшим шляхом, використовуючи наш Місяць як щит для блокування шумових радіосигналів, викликаних діяльністю людини на Землі, повідомляє South China Morning Post.

Місяць, як щит для проекту Hongmeng
Місяць як щит для проєкту Hongmeng. Фото: Unsplash

Місія Discovering the Sky at the Longest Wavelength (DSL) передбачає відправлення на Місяць групи супутників, які могли б вловлювати наддовгі радіохвилі, створені атомами водню епохи «космічного світанку», коли народжувалися перші зорі, вибухаючи променистим світлом. Ці стародавні радіосигнали містять цікаві таємниці про ранній Всесвіт, але їх дуже складно вловити із Землі, оскільки наша планета сповнена природних і штучних радіоперешкод. З цієї причини багато вчених пропонували будувати телескопи на зворотному боці Місяця.

На цьому підґрунті створена місія Hongmeng на честь первісного туману китайської міфології. Її ідея дозволяє уникнути головного болю при посадці та будівництві обсерваторії на поверхні Місяця. Натомість Hongmeng складатиметься з дев’яти зв’язаних між собою супутників на круговій орбіті. Зв’язок із Землею підтримуватиме «материнський» супутник, єдиний, що буде повернутий до нашої планети. Такий підхід дозволить Місяцю захищати апарати від радіочастотних перешкод, що відходять від Землі.

Hongmeng
Китайський проєкт Hongmeng планує відправити низку мікросупутників на орбіту Місяця, щоб зазирнути у минуле Всесвіту. Зображення: Китайська академія наук

Чень Сюлей, професор Національної астрономічної обсерваторії при Академії наук Китаю, науковий керівник проєкту DSL, сказав, що місія Hongmeng допоможе людству поглянути на «космічний світанок» і «темний вік», а також має величезний потенціал для великих відкриттів у низці інших галузей, таких як наука про Сонце, планети й екзопланети та радіосигнали з інших галактик.

Якщо місія отримає добро, її запустять до середини 2020-х. Секрет швидкості розгортання такої місії у тому, що вона потребуватиме лише одного запуску ракети, щоб вивести парк із десяти супутників одночасно. Це означає, що людство, можливо, зможе відкрити завісу над однією з найбільш невловимих і важливих епох в історії Всесвіту впродовж наступного десятиліття.

Нагадаємо, що раніше Китай запустив секретний багаторазовий космічний корабель.