Китай запустив секретний багаторазовий космічний корабель

4 серпня з китайського космодрому Цзюцюань відбувся пуск ракети «Чанчжен-2F». Вона вивела у космос експериментальний багаторазовий космічний апарат.

Пуск ракети “Чанчжен-2F”. Джерело: CASC

За даними Космічних сил США, китайський корабель був виведений на орбіту з перигеєм 346 км, апогеєм 593 км та нахилом 50°. КНР зазвичай не представила знімків та ніяких подробиць технічного влаштування свого апарата, ні терміну, протягом якого він перебуватиме у космосі. Вся офіційна інформація обмежена коротким повідомленням, згідно з яким корабель використовуватиметься для тестування технологій, необхідних для створення багаторазової космічної техніки.

Згідно з найбільш популярною версією, китайський апарат є космопланом, аналогічним американському космічному безпілотнику X-37B. Варто зазначити, що під час попереднього випробування у 2020 році, перед посадкою від нього відокремився невеликий об’єкт (найімовірніше мікросупутник). X-37B також має вантажний відсік, в якому може розташовуватися, як платформа з різними інструментами, так й інші космічні апарати.

Ви також можете почитати нашу статтю про загострення американсько-китайського космічного протистояння та майбутню битву за Місяць.