Крижані супутники Урана можуть мати океани рідкої води

Коли справа доходить до дослідження планет нашої Сонячної системи, більшість уваги приділяється найближчим до Землі об’єктам. Бо внутрішні планети легше відвідати, а Юпітер і Сатурн добре видно у телескопи. Однак більш віддаленим тілам, таким як Уран і Нептун, не приділяють такої уваги, тому вони менш вивчені. Але недавні дослідження дають ще більший поштовх розпочати нові місії до Урана — вчені вважають, що чотири супутники планети можуть містити воду.

Планета Уран
Планета Уран. Фото: Unsplash

Дослідники з Лабораторії реактивного руху NASA повторно проаналізували дані місії Voyager 2, яка пролітала повз Уран у 1980-х роках, щоб розглянути п’ять найбільших із 27 супутників: Аріель, Умбріель, Титанію, Оберон і Міранду. Сучасне комп’ютерне моделювання з використанням старих даних виявило, що чотири із цих супутників, ймовірно, мають океани рідкої води під крижаною корою.

На діаграмі нижче показано, з чого, як вважають, складається внутрішня частина п’яти найбільших супутників Урана із шарами льоду, каміння та води. Неймовірно, але на такій величезній відстані від Сонця, де температура поверхні супутників дуже низька, там можуть бути солоні океани, оскільки вони ізольовані товстим шаром льоду та, здається, містять аміак, який діє як ізолятор. Моделювання показало, що така структура надр могла допомогти нагрівати та підтримувати воду в рідкому стані внутрішніми тепловими механізмами.

Уран
Уран, оточений кільцями та 10 із 27 відомих супутників, на зображенні, отриманому космічним телескопом Hubble у 1998 році. Дослідження, що включає нове моделювання, показує, що чотири великі супутники Урана, ймовірно, містять внутрішні океани. Авторство: NASA/JPL/STScI

Ізоляційний ефект подібний до того, що спостерігається на крижаних супутниках навколо Юпітера та Сатурна, які, як вважають, також містять океани та є цілями для вивчення можливості існування життя. Здається, є широкий спектр місць, де можуть бути рідкі океани води, навіть якщо вони розташовані за межами зони, придатної для життя.

Уран
Нове моделювання показує, що в чотирьох головних супутниках Урана: Аріелі, Умбріелі, Титанії та Обероні, ймовірно, є шар солоного океану. Авторство: NASA/JPL-Caltech

«На карликових планетах та супутниках планетологи раніше знаходили докази існування океанів у кількох малоймовірних місцях. Серед них Церера й Плутон, а також супутник Сатурна Мімас. Тож у їхніх надрах діють механізми, які ми до кінця не розуміємо», — пояснила планетологиня Джулі Кастільо-Рогез із NASA.

Раніше ми повідомляли про те, як на Місяці виявили мільярди тонн води.