NASA закликають відправити космічну місію до Урана

Холодний Уран має стати пріоритетною метою для досліджень Сонячної системи аерокосмічною адміністрацією. Такої думки дотримується впливова група вчених. Рекомендація міститься у документі, опублікованому Національною академією наук США (NAS). Дослідники вважають, що поглиблене вивчення Урана може допомогти їм краще зрозуміти екзопланети аналогічного розміру, виявлені навколо інших світил.

Уран
Найближче зближення з Ураном місії Voyager-2. Фото: NASA

Цей маніфест, відомий як «десятирічне дослідження», є рекомендацією того, що американське дослідницьке співтовариство вважає пріоритетним для отримання відповідей на невирішені питання планетарної науки. В останньому планетарному десятирічному маніфесті, опублікованому в 2011 році, пріоритетними були місія зі збирання гірських порід на Марсі, якою став марсохід Perseverance, що тепер перебуває на поверхні Червоної планети; та місія Europa Clipper до Юпітера та його супутника Європи, яка готується до запуску 2024 року.

Уран допоможе пізнати екзопланети

Крижаний гігант — сьома планета в нашій Сонячній системі, що обертається навколо нашого світила в 19 разів далі, ніж Земля. Рукотворні об’єкти його відвідували лише раз — під час короткого прольоту зонда Voyager-2 1986 року. Прихильники стверджують, що за минулі роки аргументи на користь нового дослідження Урана тільки укріпилися.

Полярні сяйва Урану
Полярні сяйва Урана в інфрачервоному спектрі. Джерело: Лестерський університет

Планети, виявлені навколо зір, відмінних від нашого Сонця, зазвичай втричі або в чотири рази більші за Землю. Це відповідає розмірам Урана та Нептуна. Тому детальне вивчення наших холодних планет-гігантів може допомогти астрономам відповісти на багато питань, пов’язаних із формуванням далеких екзопланет.

Гравітаційна рогатка

У 2031 та 2032 роках є сприятливі можливості для запуску. Цей час буде ідеальним для використання «гравітаційної рогатки» навколо Юпітера, щоб надати прискорення космічному кораблю для скорочення загального часу польоту до «всього» 13 років. Космічний корабель вийде на орбіту навколо планети, що виключить будь-які спостереження за більш далеким Нептуном — восьмій і найдальшій планеті доведеться чекати своєї черги.

Чому Уран?

Уран відрізняється від інших планет Сонячної системи тим, що його вісь обертання майже паралельна площині його орбіти навколо Сонця. Наче його перекинули на бік. Вчені припускають, що на початку своєї історії він зазнав сильного удару з іншим тілом.

Уран має кільця і ​​безліч супутників. Насправді п’ять його великих супутників вважаються «океанічними світами». На цих супутниках може відбуватися кріовулканічна активність, як на супутнику Юпітера Європі.

Нагадаємо, що раніше була складена докладна карта полярних сяйв Урана.

За матеріалами BBC