На Місяці виявили мільярди тонн води

Науковці давно довідались, що на Місяці є вода. Але залишаються питання про те, як вона туди потрапила та де зберігається. У новому дослідженні вчені з Китаю виявили крихітні скляні кульки у місячному ґрунті, які наводять на потенційні місця, де може бути вода у величезній кількості. Наскільки її багато? Дослідники заявили про можливі 297,6 млрд тонн.

Дослідники заявили про можливі 297,6 мільярдів тон води, приховані на Місяці
Дослідники заявили про можливі 297,6 млрд тонн води, приховані на Місяці. Фото: Unsplash

Висновки ґрунтуються на зразках, привезених із китайської місії марсохода «Чан’е-5». У грудні 2020 року космічний апарат кілька тижнів збирав матеріал із поверхні Місяця, і ми вже бачили нові захопливі відкриття в результаті подальшого аналізу.

Мікроскопічні скляні кульки зазвичай утворюються, коли астероїди врізаються в поверхню іншого об’єкта, в результаті чого вивільняється велика кількість енергії та тепла, що плавить матеріал, який потім охолоджується у вигляді намистинок розміром лише кілька десятків чи сотень мікрометрів. Кожна скляна кулька здатна утримувати до 2000 мікрограмів (0,002 грама) води на кожен грам маси частинки. Ґрунтуючись на аналізі сигнатур гідратації, вчені вважають, що кульки можуть накопичувати воду всього за кілька років.

Аналіз ударних скляних кульок з Місяця
Аналіз ударних скляних кульок з Місяця. Фото: Nature Geoscience

Минулі дослідження кульок, знайдених у місячних зразках Apollo, допомогли переглянути попередні припущення про сухість Місяця. Сучасні дослідження свідчать про те, що значна частина води на нашому супутнику утворюється за допомогою сонячних вітрів. Іони водню з цих потоків сонячних частинок зв’язуються з киснем, який уже зберігається у місячному ґрунті. Резервуар утвореної води, потенційно представлений цими намистинами, може відігравати важливу роль у місячному водному циклі.

Відкриття дуже допоможе майбутнім колоністам на Місяці. Можливість отримати величезний резервуар води може зробити життя на поверхні природного супутника Землі набагато комфортнішим протягом тривалого періоду часу.

Пропонуємо пройти тест, щоб перевірити, що ви знаєте про воду у космосі.

Дослідження опубліковане в Nature Geoscience.