James Webb успішно розгорнув сонцезахисний екран

Космічний телескоп James Webb виконав одне з найскладніших завдань своєї місії з дослідження глибин нашого Всесвіту. NASA заявила, що JWST після випуску антени успішно розгорнув 21-метровий сонцезахисний екран розміром з тенісний корт.

JWST
Розгортання сонцезахисного козирка JWST тривало майже вісім днів. Зображення: NASA

Розгортання екрана гарантує, що інструменти всередині JWST не нагріються вище -228 градусів за Цельсієм. Низькі температури необхідні, щоб чітко бачити інфрачервоне світло основний діапазон спектра, в якому телескоп проводитиме спостереження.

Найскладніший механізм

NASA дала команду розгортання сонцезахисного козирка JWST через три дні після успішного запуску телескопа. Весь процес розгортання тривав вісім днів з одноденною перервою, щоб оптимізувати системи живлення WEBB та натяжні двигуни.

Ми помістили телескоп James Webb посеред засніженого Львова, щоб ви побачили, наскільки він великий. Діаметр його дзеркал становить 6 м. Усі пропорції збережені

Якщо розглянути всі компоненти, легко зрозуміти, чому NASA називає цей, здавалось би, простий процес таким складним. Для розкриття та натягу сонцезахисного козирка знадобилося 139 спускових механізмів, 90 натяжних тросів, вісім двигунів, майже 400 шківів та приблизно пів кілометра кабелів. Якби якийсь із цих компонентів вийшов з ладу, він міг би зірвати всю місію. У кращому разі це була б ще одна відстрочка у довгій вервечці спроб полагодити механізм.

Довгий процес налаштування

Після відновлення складання в 2005-му NASA оголосила про готовність запустити JWST у 2016 році. Але виробничі труднощі затримали складання до кінця 2019-го. Пандемія коронавірусу призвела до подальших затримок виведення телескопа у космос. Благо, наприкінці 2021 року довгоочікуваний запуск відбувся.

Однак попри успіх з розгортанням екрана, NASA має зробити велику роботу з досягнення точки Лагранжа L2, а також довгий процес коригування, налаштування та тестування, перш ніж вчені зможуть використовувати телескоп James Webb для вивчення чорних дір та інших загадок Всесвіту. Впродовж наступних шести місяців аерокосмічна адміністрація має розгорнути вторинне дзеркало телескопа, а також вирівняти його оптику. Після цього світ отримає шанс побачити перші чіткі знімки.

Нагадаємо, що раніше NASA озвучила екстрений план порятунку James Webb.