James Webb показав на відео приголомшливе наближення до ​​туманності Південне Кільце

NASA нещодавно показала перші кольорові зображення високої роздільної здатності, які були отримані найпотужнішою космічною обсерваторією James Webb. Через тиждень довгоочікуваного відкриття Канадське космічне агентство (CSA) разом з Європейським космічним агентством (ESA), які також є частиною команди JWST, опублікувало приголомшливе відео, у якому демонструється неймовірна потужність телескопа, що вглядається у глибини Всесвіту, щоб отримати зображення туманності Південне Кільце на відстані 2000 світлових років від Землі.

Порівняння зображень планетарної туманності NGC 3132, отриманих у ближньому інфрачервоному діапазоні камерою NIRCam (ліворуч) та в середньому інфрачервоному діапазоні камерою MIRI (праворуч) телескопа James Webb. Потужне інфрачервоне зображення дозволяє розгледіти другу зорю цієї туманності. Фото: NASA

Туманність Південне Кільце (NGC 3132) насправді є вмираючою зорею, що скинула шари пилу та газу. Навколишній розсіяний газ розсіявся на відстань одного світлового року. Туманність викинута слабким компонентом подвійної зорі — гарячим білим карликом, а його ультрафіолетове випромінювання підсвічує навколишній газ. NASA назвала подвійну зоряну систему складною, додавши, що яскравіше світило перебуває на ранній стадії своєї еволюції та, ймовірно, у далекому майбутньому утворить власну планетарну туманність.

JWST використовував камери NIRCam та MIRI, щоб зняти приголомшливі кадри NGC 3132 в ближньому та середньому інфрачервоних діапазонах. Сфокусуватися на об’єкті допомагає спеціальний датчик точного наведення FGS. CSA пояснює, що датчик настільки чутливий, що може виявити крихітне кутове зміщення, еквівалентне товщині людської волосини, якщо дивитися з відстані в один кілометр. Але щоб було зрозуміліше, то чутливість телескопа настільки сильна, що завдяки йому можна розгледіти окремі обличчя львів’ян прямо з Києва.

James Webb наразі працює приблизно за 1,6 млн км від Землі. Місія вартістю 10 млрд доларів, яка розтягнулась майже на 20 років, має за мету дізнатися більше про походження Всесвіту, водночас шукаючи віддалені планети, на яких може бути життя. Оскільки його робота по-справжньому розпочалася лише останніми тижнями, людство очікує на сенсаційні відкриття у найближчі роки. Сама місія телескопа розрахована як мінімум до 2032 року.

Нагадаємо, що раніше James Webb знайшов кандидата у наднову.