Вкладені у James Webb 10 млрд доларів визнали хорошою інвестицією

Невдовзі після того, як NASA опублікувала перші приголомшливі зображення, зроблені новим потужним космічним телескопом James Webb (JWST), відбулося онлайн-опитування громадської думки: чи була обсерваторія вартістю майже 10 млрд доларів хорошою інвестицією? Виявилось, що американці позитивно відреагували на такий дорогий проєкт.

Космічний телескоп James Webb. Джерело: NASA

Маркетингова та аналітична фірма YouGov опублікувала результати онлайн-опитування тисячі американців, цікавлячись загальною думкою про діяльність аерокосмічної адміністрації та тим, чи є космічні програми хорошими інвестиціями. Приблизно 70% опитаних мали позитивну думку про NASA, а 60% вважали, що космічний телескоп James Webb вартий їхніх податків.

Опитування проводилося з 14 по 18 липня після того, як 12 числа NASA опублікувала перші дивовижні зображення James Webb блискучих галактик і туманностей. Здається, цих світлин було достатньо, щоб затьмарити драматичні 20 років розробки JWST.

Спочатку NASA сподівалася запустити телескоп десь між 2007 і 2011 роками. На той час він вартував від 1 до 3,5 млрд доларів. Але далі сталася низка перенесень у графіку. До моменту, коли космічний телескоп нарешті був готовий та відправився у подорож до точки Лагранжа L2 у кінці 2021 року, його загальна вартість зросла до 9,7 млрд доларів. Planetary Society зазначає, що витрати на JWST становлять 0,0095% загального бюджету США між 2003 і 2022 роками.

Ці перші зображення — лише невеликий тизер того, що варто очікувати у майбутньому. Чим довше телескоп працюватиме у космосі, тим більше з’являтимуться приголомшливі знімки й одкровення про Всесвіт.

Раніше ми повідомляли про те, як James Webb помітив «індикатори життя» у першої планети.