James Webb знайшов кандидата у наднову

Космічний телескоп James Webb (JWST) знайшов свого першого кандидата у наднову. Він розташований у галактиці, що перебуває на відстані понад 3 млрд світлових років від Землі.

Важливість наднових

Наукова програма телескопа JWST містить велику кількість цілей — від пошуку галактик на краю Всесвіту до отримання спектрів атмосфер екзопланет. До них входить і дослідження наднових. Це завдання дуже важливе для астрофізиків. Спостереження наднових дозволяють пролити світло на механізм загибелі масивних зір та формування важких елементів.

Наднова в уявленні художника. Джерело: ESA/Hubble

Наднові також використовуються вченими як «стандартна свічка» для визначення міжгалактичних дистанцій. JWST з його більш досконалими інструментами здатний провести детальні вимірювання наднової блиску й уточнити існуючу астрономічну шкалу відстаней. У свою чергу, це дає можливість зменшити похибку при визначенні швидкості розширення Всесвіту.

Перша наднова JWST

Попри те, що JWST зовсім недавно приступив до виконання своєї наукової програми, він уже встиг знайти першого кандидата у наднову. Він розташований у галактиці SDSS J141930.11+525159.3, що на відстані 3,3 млрд км від Землі.

Кандидат у наднову зорю, знімкований телескопом James Webb. Джерело: Mike Engesser

Потенційна наднова була знайдена під час порівняння знімків, зроблених JWST за допомогою камери NIRCam та архівних зображень телескопа Hubble за 2011 рік. Її абсолютна зоряна величина т оцінюється від -15,5 до -16. На думку астрономів, швидше за все JWST сфотографував наднову, яка вже пройшла пік яскравості та почала згасати. Так це чи ні, стане зрозумілим після проведення додаткових спостережень.

Раніше ми писали про те, як вчені знайшли речовину наднової у метеориті.

За матеріалами https://www.wis-tns.org