Ілон Маск відзначив 10-річчя з моменту успішного польоту Cargo Dragon

SpaceX за останнє десятиліття зробила неймовірний технологічний ривок, давши стимул активніше розвиватися приватним космічним компаніям. 10 років тому – 31 травня – капсула Cargo Dragon приводнилася у Тихому океані біля узбережжя Каліфорнії, завершивши першу місію SpaceX на Міжнародну космічну станцію (МКС). Ця подія відкрила нову епоху космічних польотів.

SpaceX Cargo Dragon
Космічний корабель SpaceX Cargo Dragon. Джерело: NASA

Глава SpaceX Ілон Маск відзначив річницю постом у Twitter.

Cargo Dragon стартував з мису Канаверал у Флориді 22 травня 2012 року на ракеті-носія SpaceX Falcon 9, яка досі успішно виводить корисні вантажі на орбіту Землі та самостійно повертається для багаторазового використання.

Через три дні, 25 травня, роботизований маніпулятор космічної станції Canadarm 2 успішно захопив Cargo Dragon і пристикував його до МКС. Потім астронавти на борту станції змогли зайти всередину космічного корабля, щоб забрати звідти партію запасів. Вони ж стали першими людьми, які побували всередині капсули у космосі. Однак мине ще 8 років, перш ніж більш просунута версія Crew Dragon доставить перших астронавтів на МКС і забере їх назад на Землю. Crew Dragon залишив станцію 31 травня і через кілька годин успішно приземлився.

Капсула Dragon
Капсула Dragon, що повернулася на Землю. Джерело: NASA

Після повної оцінки місії NASA сертифікувало систему космічних польотів SpaceX Falcon 9 та Dragon, проклавши шлях до регулярних місій з доставки вантажів на МКС у рамках комерційної програми.

Тоді Ілон Маск заявив, що прибуття Cargo Dragon на космічну станцію ознаменувало «великий день для країни і світу». Успішна місія підштовхнула SpaceX до ще більших звершень. Наразі компанія проектує амбітніші місії, у тому числі на Марс, з використанням найпотужнішої у світі ракети Superheavy з космольотом Starship.

Нагадаємо, що раніше Crew Dragon здійснив найшвидший політ на МКС.