Гігантський Магелланів телескоп став на крок ближчий до будівництва

Інженери завершили експертизу проєкту обертової башти Гігантського Магелланового телескопа і тепер шукають компанію, яка розпочне його збирання на вже готовому фундаменті. Запрацювати він має на початку 2030-х років.

Гігантський Магелланів телескоп
Гігантський Магелланів телескоп. Джерело: IDOM / Giant Magellan Telescope — GMTO Corporation

Вчені завершили аналіз проєкту корпусу

Гігантський Магелланів телескоп — один із найамбіційніших проєктів у галузі астрономії. Він втілюється вже кілька років. І ось стало відомо, що міжнародна група з 10 інженерів завершила аналіз проєкту його корпусу, тож тепер можна переходити до закупівлі елементів та їхнього складання.

Власне, на 40 % усі конструкції цього велетенського інструменту, включно з фундаментом, вже готові. Тепер настала черга корпуса. Насправді це ціла виробнича будівля заввишки 65 м, в якій буде розташовано монтування телескопа, діаметр сегментованого дзеркала якого складає 24,5 м, та система керування ним.

При цьому вся ця конструкція, маса якої складає 5000 тонн, має обертатися, наводячи телескоп на необхідну ділянку неба. А гігантські 46-метрові двері мають розсуватися, дозволяючи йому спостерігати астрономічні об’єкти.

Що зможе Гігантський Магелланів телескоп

Зараз команда науковців перебуває у пошуку будівельної компанії, що, згідно з планом, зможе спорудити корпус Гігантського Магелланова телескопа. Тим часом виробництво окремих його частин не спиняється. Переважно це відбувається у США, де у цьому процесі беруть участь підприємства у 36 штатах та 14 університетів і дослідницьких установ.

І все заради того, аби створити один із найпотужніших астрономічних інструментів наступного покоління. Гігантський Магелланів телескоп матиме роздільну здатність у 10 разів більшу за космічний телескоп Hubble, попри те, що, на відміну від нього, він стоятиме на Землі й дивитиметься крізь атмосферу.

Інші ж наземні інструменти він за потужністю перевищуватиме у 200 разів. Очікується, що завдяки цьому науковці зможуть краще зрозуміти еволюцію Всесвіту, походження хімічних елементів і навіть знайти життя на інших планетах.

Сезонні примхи Сатурна: на планеті знайшли ключ до розуміння погоди газових гігантів