NASA витратить 19,5 млн доларів на запуск фальшивої зірки

NASA планує запустити апарат розміром з тостер, оснащений вісьмома лазерами, щоб імітувати зорі та інші небесні об’єкти, такі як наднові. Цей апарат спрямовуватиме лазери прямо в інструменти на Землі.

Landolt
Космічний апарат Landolt запалає штучною зіркою. Фото: Unsplash

Цей «симулятор зірок» є частиною місії Landolt, вартістю 19,5 млн доларів. Космічний апарат допоможе вченим отримати більш точні вимірювання справжніх зір. Дослідники вважають, що прилад може сприяти вивченню темної енергії — загадкової форми енергії, яка пояснює прискорене розширення Всесвіту.

«Навіть за допомогою сучасних інструментів вимірювання справжньої яскравості зір часто були дуже приблизними. Landolt дозволить поліпшити ці вимірювання у понад десять разів», — зазначив Девід Чарді, заступник директора Інституту науки про екзопланети NASA й астроном із Каліфорнійського технологічного інституту.

Краще розуміння справжньої яскравості світил дозволить науковцям досконаліше вивчати самі зорі й планети, що обертаються навколо них. Команда порівняє відому яскравість штучної зірки з набагато віддаленішими аналогами, щоб створити нові каталоги зоряної яскравості. Вивчаючи яскравість далеких світил, вчені сподіваються також вивчити швидкість розширення Всесвіту, що може пролити світло на темну енергію — одну з найбільших загадок астрономії.

«Ми намагаємося з’ясувати, чи можуть планети, що обертаються навколо інших зір, мати океани, де могло б зародитися й існувати життя. Для цього потрібно точно знати, скільки енергії надходить від зорі та як далеко розташована планета», — пояснює важливість місії доцент астрономії Університету Флориди Джеймі Тайар.

Запуск апарата запланований на 2029 рік. Він обертатиметься навколо Землі на синхронній орбіті висотою 35 785 км, залишаючись нерухомим над однією точкою планети.

Місія отримала назву на честь астронома Алро Ландольта, який створив каталоги зоряної яскравості з 1973 року. Ландольт помер у 2022 році. Апарат Landolt не буде видимим неозброєним оком, однак його можна буде розгледіти в телескоп.

Раніше ми повідомляли про те, як Земля отримала лазерне повідомлення з космосу.

За матеріалами livescience.com