Експериментальний сонячний вітрильник NASA надіслав перше селфі

NASA опублікувала перше селфі, зроблене експериментальним супутником ACS3 (Advanced Composite Solar Sail System). На ньому можна побачити його розгорнуте сонячне вітрило.

Сонячне вітрило супутника ACS3. Джерело: NASA

Супутник ACS3 був побудований на базі платформи кубсат (12 юнітів). Апарат призначений для демонстрації технології розгортання великого сонячного вітрила на орбіті. Так називають пристосування, зазвичай являє собою плівку, що використовує тиск сонячного світла або лазера на дзеркальну поверхню для руху космічного апарата.

Для розгортання вітрила, ACS3 використовує композитні стріли з гнучкого полімеру та вуглецевого волокна. Вони жорсткіші й легші за аналогічні конструкції, які використовувалися в попередніх сонячних вітрильниках NASA. Процес розкриття має такий вигляд. Стріли розвертаються зі схожих на рулетку центральних шпинделів, висуваючи чотири трикутні вітрила. У розкритому вигляді вони нагадують повітряного змія. Розмір кожної сторони становить 9 метрів, загальна площа поверхні — 80 м³.

Супутник ACS3 після розгортання сонячного вітрила (концепт). Джерело: NASA/Aero Animation/Ben Schweighart

ACS3 було запущено 24 квітня 2024 року. Але лише минулого тижня фахівці NASA розпочали розгортання його вітрила. Процес відстежується за допомогою камер, одна з яких отримала опубліковане зображення. У його нижній частині можна побачити саме вітрило, тоді як вгорі — тильний бік однієї із сонячних батарей супутника. Стріли встановлені під прямим кутом, а сонячна панель має прямокутну форму, але здається спотвореною через те, що знімкування проводилося ширококутною камерою.

Згідно з заявою NASA, перед початком розгортання вітрила супутник був переведений у режим польоту без контролю орієнтації. Через це зараз він повільно перекидається. Після того, як команда місії закінчить визначення характеристик вітрила і переконається в тому, що він правильно розгорнутий, вони знову активують систему орієнтації та зупинять перекидання. Після цього апарат спробує здійснити серію маневрів щодо зміни орбіти, щоб продемонструвати можливості вітрила.

Також варто сказати, що після розгортання вітрила ACS3 можна побачити неозброєним оком. Але треба мати на увазі, що його видимість у нічному небі може бути переривчастою, і під час руху він може змінювати яскравість. Охочі побачити вітрильник можуть дізнатися про часи його прольотів за допомогою нової функції в мобільному додатку NASA. Інший варіант — сайт Heavens-above.com. Щоб дізнатися час прольотів вітрильника, необхідно вказати свої координати, після чого вибрати ACS3 зі списку супутників на титульній сторінці сайту.

Раніше ми розповідали про проєкт дослідження Проксіми Центавра за допомогою сонячних вітрильників.