Компанія Rocket Lab запустила в космос сонячний вітрильник

Новозеландська компанія Rocket Lab у ніч на вівторок здійснила запуск ракети Electron. Вона вивела в космос експериментальний апарат із сонячним вітрилом та корейський супутник для спостереження за поверхнею Землі. Запуск був здійснений лише через 16 хвилин після того, як у космос стартувала ракета SpaceX Falcon 9.

Ракета Electron компанії Rocket Lab
Ракета Electron компанії Rocket Lab. Джерело: Rocket Lab

Запуск космічного вітрильника

У ніч з 23 на 24 квітня з мінімальним розривом у часі відбулися аж два успішних запуски космічних апаратів. Спочатку з космодрому у Флориді SpaceX запустила в космос 23 нові супутники Starlink. А лише за 16 хвилин потому з Нової Зеландії стартувала ракета Electron компанії Rocket Lab.

Саме цей запуск є одним з найцікавіших цього року. Адже на борту перебував космічний апарат Advanced Composite Solar Sail System, також відомий як ACS3. Це досить невеликий зонд, призначений для випробування сонячного вітрила нової конструкції. Його розробником є NASA.

Сонячні вітрила — це не нова ідея. Принцип їхньої дії базується на тому факті, що частинки світла фотони мають імпульс, хоча і невеликий. А отже, випромінювання нашого світила чинить на всі тіла тиск, хоча і зовсім невеличкий. Тож якщо оснастити космічний апарат великою площиною з надзвичайно легкого матеріалу, вона зможе забезпечувати його прискорення протягом тривалого часу без жодних витрат енергії.

Технологія космічного вітрила є надзвичайно перспективною для прискорення невеликих безпілотних зондів. Проте поки що в космос відправляли тільки експериментальні апарати й частина з них навіть виконала поставлені завдання. Наприклад, місія LightSail 2, запущена у 2019 році, успішно функціонувала впродовж трьох років.

У ACS3 NASA застосувала нову конструкцію вітрила. Воно матиме вигляд квадрата зі стороною 9 м. Інженери сподіваються, що це вітрило буде ефективнішим за попередні моделі.

Корейський супутник та плани Rocket Lab

Цікаво, що при цьому сонячний вітрильник Advanced Composite Solar Sail System вважається лише другорядним космічним навантаженням. Основним апаратом, який Rocket Lab вивела на орбіту цієї ночі, є південнокорейський супутник для спостереження за Землею NEONSAT-1.

Цей апарат оснащений потужною цифровою камерою та системою штучного інтелекту. Як заявляє уряд Південної Кореї, його основним завданням буде відстежування природних катастроф поблизу від узбережжя країни. Очікується, що в наступні роки до NEONSAT-1 приєднається принаймні ще один подібний супутник.

Поточна місія отримала від Rocket Lab, яка любить гучні гасла, назву «Початок рою». Вона стала 47-ю для компанії та п’ятою цьогоріч. Усі запуски, крім чотирьох, компанія здійснила з території Нової Зеландії. Решта стартів відбулася з території бази Волопс у США.

Rocket Lab почувається досить впевнено й очікує на нові місії. Зараз вона працює над тим, щоб навчити перший ступінь носія Electron керовано сідати на Землю. Це дасть можливість використовувати його повторно.