Blue Origin займеться відтворенням місячної гравітації

NASA підписала нову угоду з компанією Blue Origin. Її мета — тестування обладнання, призначеного для програми Artemis, в умовах місячної гравітації. Для цього передбачається залучити суборбітальну систему New Shepard.

Посадка капсули New Shepard. Джерело: Blue Origin

Завдання симуляції умов місячної сили тяжіння складніше, ніж може здатися, на перший погляд. Для тестування техніки в умовах невагомості NASA має доволі багатий «набір», до якого входять МКС, геофізичні ракети та «блювотна комета» — спеціальний літак, який здійснює польоти за параболічною траєкторією, що дає змогу створити ефект вільного падіння приблизно на пів хвилини. Однак два перші методи не підходять для тих випадків, коли потрібно провести випробування в умовах 1/6 g. Що стосується «блювотна комета», то 30 секунд не завжди достатньо для проведення необхідних тестів.
Тому фахівці NASA ухвалили рішення залучити до виконання цього завдання New Shepard. Попри те, що основним призначенням системи є туристичні рейси, капсулу апарата цілком можна використовувати й для розміщень наукової апаратури. За розрахунками інженерів Blue Origin, щоб відтворити умови місячної гравітації, її потрібно буде розкрутити до 11 обертів на хвилину. Тривалість імітації становитиме кілька хвилин. Перший подібний політ може відбутися наприкінці 2022 року.