Axiom Space визначилася зі складом своєї третьої місії на МКС

Компанія Axiom Space та NASA визначили склад екіпажу комерційної місії Ax-3. У її складі, крім представника компанії, на Міжнародну космічну станцію полетять астронавти зі Швеції, Італії та Туреччини.

Екіпаж місії Ax-3
Екіпаж місії Ax-3. Джерело: SpaceX

Склад екіпажу місії Ax-3

NASA та компанія Axiom Space оголосили 12 вересня, що вони завершили формування екіпажу місії Ax-3. Як і дві попередні, вона буде повністю комерційною. Космічний корабель Crew Dragon компанії SpaceX підніме на орбіту одного співробітника компанії та трьох її клієнтів. Вони проведуть на борту Міжнародної космічної станції 14 діб, після чого повернуться на Землю.

Командиром екіпажу обрали Майка Лопес-Алегрію, колишнього астронавта NASA, який зараз працює в Axiom Space. Він уже очолював приватну місію Ax-1, яка побувала на МКС у квітні 2022 року.

Другим пілотом стане полковник італійських ВПС Вальтер Вілладей. Він проходив підготовку як дублер для місії Ax-2, а навесні цього року здійснив суборбітальний політ у межах першої приватної місії компанії Virgin Galactic.

Третім членом екіпажу, як і передбачалося, стане Маркус Вандт, колишній пілот шведських ВПС, а з минулого року ще й запасний астронавт у загоні Європейського космічного агентства. Четвертим стане турецький військовий пілот Альпер Гезервачі. Трохи раніше ця країна визначила його як найкращого кандидата у перші астронавти.

Майбутні плани Axiom Space

«Цей екіпаж змінює парадигму того, як уряди та космічні агентства отримують доступ і пожинають переваги мікрогравітації», — прокоментував склад екіпажу Лопес-Алегріа в заяві компанії. «Місія Ax-3 буде трансформаційною, оскільки вона сприяє розвитку партнерства за межами конструкції МКС і позиціонує європейські країни як піонерів комерційної космічної галузі, що розвивається».

Місія Ax-3 має стартувати до МКС на початку 2024 року. Вона стала можливою завдяки політиці комерціалізації NASA на низькій навколоземній орбіті. Програма дозволяє здійснювати до двох приватних місій астронавтів на МКС на рік.

Ці польоти мають стати основою як для комерційних модулів, які Axiom планує додати до станції, так і для розробки комерційних космічних станцій, які, зрештою, стануть наступницями МКС. Тож пізніше в 2024 році Axiom Space планує запустити ще й четверту місію.

За матеріалами spacenews.com.