Virgin Galactic розпочинає щомісячні польоти для космічних туристів: відео

Компанія Virgin Galactic 29 червня здійснила першу комерційну подорож до краю з космосом на борту ракетоплана VSS Unity SpaceShipTwo після майже двох десятиліть злетів і падінь. Сьогодні, у польоті під назвою Galactic 01, троє італійців здійснили суборбітальну дослідницьку місію, ознаменувавши початок регулярних комерційних рейсів компанії з космодрому Spaceport America в Нью-Мексико.

У визначному польоті взяли участь троє італійських громадян: полковник Вальтер Вілладей, підполковник Анджело Ландольфі, які є офіцерами Військово-повітряних сил Італії, та інженер Панталеоне Карлуччі, який працює в Національній дослідницькій раді Італії. Крім того, на борту було 13 дослідницьких вантажів для різних експериментів у невагомості.

Virgin Galactic
Анджело Ландольфі, Вальтер Вілладей і Панталеоне Карлуччі тримають італійський прапор, а Колін Беннетт дивиться на них під час польоту на ракетному літаку VSS Unity компанії Virgin Galactic

Ракетоплан VSS Unity був керований двома пілотами Virgin Galactic: Майком Масуччі та Нікола Печіле, а астронавт-інструктор Колін Беннетт зайняв місце поруч з італійцями. Два інших пілоти, Келлі Латімер і Джаміль Джанджуа, керували літаком VMS Eve, який підняв VSS Unity на висоту 15 км, щоб потім від’єднати космоплан для запуску його гібридного ракетного двигуна та з його допомогою досягти максимальної висоти у 85 км. Крім проведення досліджень, космічні туристи мали можливість насолодитися кількома хвилинами невагомості та спостерігати за Землею через панорамні ілюмінатори. Після польоту ракетоплан повернувся на космодром Spaceport America для посадки. Політ загалом тривав 90 хвилин.

450 тис. доларів за квиток

Вартість подорожі на VSS Unity становить 450 тис. доларів. Проте італійці змогли полетіти за угодою, укладеною у 2019 році, коли ціна була нижчою за пільговими умовами від італійського уряду.

Virgin Galactic
Космоплан VSS Unity SpaceShipTwo. Ілюстрація: Virgin Galactic

Генеральний директор Virgin Galactic, Майкл Колглазьє, заявив, що політ Galactic 01 відкриває нову еру повторюваного і надійного доступу до космосу для приватних пасажирів та дослідників. Політ Galactic 02, який буде першим космічним польотом Virgin Galactic з приватними астронавтами, запланований на серпень.

«Ми очікуємо, що VSS Unity надалі здійснюватиме щомісячні космічні місії, та водночас працюємо над розширенням нашого майбутнього флоту космічних кораблів для глобальної аудиторії», — сказав Колглазьє.

Історія Virgin Galactic

Virgin Galactic була заснована 2004-го Річардом Бренсоном та мала намір запровадити комерційні суборбітальні космічні польоти через кілька років. Проте розроблення проєкту забрало більше часу, ніж планувалося. Шлях до успіху заплямували дві катастрофи: аварія 2007 року із втратою космоплана VSS Enterprise та загибель одного з пілотів у 2014-му.

У 2018 році компанія вперше успішно відправила двох пілотів на висоту 80 км. Після цієї важливої місії були здійснені кілька інших випробувальних польотів з екіпажами, що складалися з персоналу Virgin Galactic, включаючи самого Бренсона. Це підготувало ґрунт для подальшої першої комерційної місії.

Компанія Virgin Galactic — не єдина у комерційному космічному секторі. Blue Origin Джеффа Безоса почала здійснювати платні пасажирські польоти на своєму суборбітальному ракетному кораблі New Shepard із середини 2021 року, а SpaceX у співпраці з генеральним директором Shift4 Джаредом Айзекманом запланувала кілька орбітальних місій, що фінансуються приватними джерелами.

Раніше ми повідомляли про те, як катастрофа батискафа «Титан» показала небезпеку космічного туризму.

За матеріалами universetoday.com.