Астрономи знайшли екзопланети у двох молодих помаранчевих карликів

Під час аналізу даних, зібраних телескопом TESS, міжнародна команда астрономів виявила чотири нові екзопланети, що обертаються навколо двох молодих помаранчевих карликів TOI 2076 і TOI 1807, розташованих приблизно в 130 світлових роках від Сонячної системи. За словами астрономів, вони утворилися з однієї й тієї ж газової хмари близько 200 млн років тому.

Екзопланета на тлі зірки в уяві художника. Джерело: NASA

Три з чотирьох екзопланет знайдені на орбіті навколо TOI 2076. Одна з них у 3,3 рази більша за Землю та робить один оберт навколо материнської зірки за 10 днів. Радіуси двох інших екзопланет в 4,4 і 4,1 рази більші за земні. Їх орбітальні періоди перевищують 17 днів (точні значення поки невідомі).

Четверта екзопланета обертається навколо TOI 1807. Її радіус в 1,8 рази більший за радіус Землі, орбітальний період — 13 годин. Таким чином, поверхня цього тіла нагрівається до занадто високих температур, щоб там могли існувати звичні нам форми життя.

Знахідка цікава з двох причин. По-перше, обидві системи достатньо молоді, і їх вивчення може пролити світло на історію ранньої Сонячної системи. По-друге, вони мають спільне походження, тому астрономам було б цікаво дізнатися про їхню еволюцію, схожість і відмінності.

На основі: https://phys.org