Астрономи виявили теплу суперземлю біля червоного карлика

Команда астрономів зі Швейцарії та Австрії повідомила про виявлення раніше невідомої екзопланети. Вона обертається навколо, близького до Землі, червоного карлика.

Красный карлик
Червоний карлик в уявленні художника. Джерело: NASA

Відкриття було зроблене за допомогою спектрографа ESPRESSO (Echelle SPectrograph for Rocky Exoplanets and Stable Spectroscopic Observations), встановленого на Дуже Великому телескопі ESO. Він виявив відхилення радіальної швидкості червоного карлика L363-38, розташованого на відстані 33 світлових років від Землі. Під час аналізу даних та подальших спостережень, виконаних за допомогою інших телескопів, астрономи підтвердили, що ці коливання викликані наявністю у зорі невидимого компаньйона.

Знову відкрита екзопланета є суперземлею. Її маса у 4,67 раза перевищує масу нашої планети, а радіус оцінюється в діапазоні від 1,55 до 2,75 земних. Орбіта екзопланети проходить на відстані 0,048 а.о. (7,2 млн км) від зорі, біля внутрішнього краю її зони придатної для життя. Рівноважна температура поверхні оцінюється у 58 °C.

Результати спостережень дозволяють припустити, що у системі L 363-38 можуть бути інші планети. Не виключено, що їхні орбіти також можуть бути розташовані в районі зони придатної для життя. Тому астрономи планують продовжити спостереження цієї системи та сподіваються, що у них візьме участь і телескоп James Webb.

Ви також можете почитати, що заважає виникненню життя в системах червоних карликів.