Астроном-любитель показав небачені раніше кадри зіткнення DART з астероїдом Діморф

Астроном-любитель вразив світову громадськість своїми унікальними світлинами результатів передової місії DART (Double Asteroid Redirection Test) із ураження астероїда. Вони розкривають неймовірний масштаб і тривалість цієї події. Вчений-волонтер із Барселони Хасінт Роджер Перес, який захоплюється астрономією, використав неопубліковані кадри з місії та створив захоплююче відео, що підкреслює вражаючий момент зіткнення.

DART
Штучна анімація зіткнення DART з астероїдом Діморф. Ілюстрація: ESA

Цей унікальний репортаж, який став результатом вмілої обробки, дозволяє кожному з нас заглибитися в епохальний момент, коли космічний апарат DART врізався в астероїд Діморф. Науковець використав неопубліковані раніше кадри від LICIAcube — крихітного кубсату, відправленого Італійським космічним агентством разом із NASA для більш детального спостереження за зіткненням з близької відстані.

У відео, опублікованому в соцмережі X (раніше Twitter), Перес вдало відтворив момент зіткнення, яке, за словами вчених, виявилося набагато більшим і вражаючим, ніж було передбачено. Астероїд Діморф, розмір якого становить лише 177 м, обертається навколо більшого астероїда Дідима (65803 Didymos). Удар вивільнив понад тисячу тонн пилу та каміння.

Цікаві факти зіткнення DART із Діморфом

Цікаво відзначити, що згідно з інформацією, оприлюдненою NASA в грудні минулого року, після події утворився величезний хвіст уламків, який простягався за астероїдом на десятки тисяч кілометрів. Цей хвіст залишався помітним протягом кількох місяців. За припущеннями вчених, зміни в орбіті Діморфа мали зменшити період його обертання на кілька хвилин, однак вплив космічного апарата спричинив його скорочення більше ніж на півгодини. Тобто удар виявився ефективнішим, ніж очікувалося.

Ця місія, що мала на меті не лише дослідження астероїдів, але і вирішення проблеми можливості відхилення потенційно небезпечних астероїдів від Землі, виявилася надзвичайно успішною. Велика маса отриманих даних сприяє розвитку наукових теорій та вдосконаленню методів взаємодії з космічними тілами, потенційно небезпечними для нашої планети. Тому місія DART стала справжнім проривом у вивченні космічного простору. Її успіх відкриває перед людством нові можливості в нашому розумінні космосу та дозволить зробити Землю більш безпечним місцем.

DART
Враження художника від зіткнення DART із астероїдом Діморф. Ілюстрація: ESA

Раніше ми розповідали про ТОП-7 «передсмертних» фото завершених космічних місій.