Астрофотографу вдалося зробити знімки секретного китайського космоплана у космосі

Нові знімки китайського безпілотного космоплана на навколоземній орбіті розкривають деталі його третьої секретної місії, включаючи розгортання сонячних батарей.

Світлина китайського космоплана у космосі
Світлина китайського космоплана у космосі. Авторство: Фелікс Шефбенкер

Астрофотограф Фелікс Шефбенкер використав 14-дюймовий телескоп для знімкування китайського космічного корабля і поділився зображеннями на платформі AstroBin. На знімках помітно тіньову фігуру космічного корабля з парою сонячних панелей, прикріплених до хвостової частини. Це несподіванка, оскільки про китайський космічний літак відомо дуже мало, включаючи інформацію про його обладнання сонячними панелями. Знімки свідчать, що довжина корабля складає близько 10 м.

Космічний апарат багаторазового використання був запущений 14 грудня 2023 року на ракеті «Чанчжен-2F». Це вже третій запуск цього секретного корабля. Перший політ відбувся 2020-го, коли космічний апарат пробув на орбіті лише дві доби, другий — у серпні 2022-го, коли він провів на орбіті 276 днів.

Китайський космоплан серією зображень
Китайський космоплан серією зображень. Авторство: Фелікс Шефбенкер

Наразі, під час третьої місії, космоплан наближається до рекорду — вісім місяців на навколоземній орбіті. Невдовзі після запуску апарат випустив у космосі шість невідомих об’єктів, які випромінювали сигнали. У травні він випустив ще один неідентифікований об’єкт, що вказувало на завершення місії, але він все ще функціонує.

Зображення китайського космічного космоплану
Зображення китайського космічного космоплана

Космоплани — це гібриди літаків і космічних кораблів, здатні перебувати в космосі, а потім повертатися на Землю та приземлятися, як звичайні літаки. Експериментальні космічні апарати багаторазового використання заповнюють прогалину для космічної галузі, яка шукає розширений доступ до орбіти.

Порівняння головного обтічника «Чанчжен-2F» та орбітального безпілотника X-37B. Джерело: @CNSpaceflight

Подібно до китайського космоплана, Космічні сили США мають свій випробувальний апарат — Boeing X-37, який стартував на ракеті SpaceX Falcon Heavy 28 грудня 2023 року в межах своєї сьомої місії, й теж наразі перебуває у космосі із секретним завданням.

Раніше ми повідомляли про те, як Falcon Heavy вивела на орбіту секретний космічний безпілотник.

За матеріалами gizmodo.com