5500 підтверджених екзопланет: новий рекорд NASA

NASA повідомила про подолання знаменної межі. Кількість підтверджених екзопланет, інформація про які міститься в базі даних організації, перевищила позначку в 5500.

Історія відкриття екзопланет

Перші екзопланети були відкриті в 1992 році. Їх знайшли поблизу пульсара PSR B1257+12, що викликало невелику сенсацію в науковому середовищі. Річ у тім, що пульсари утворюються внаслідок гравітаційного колапсу зір-гігантів. Спалах наднової, що супроводжує цю подію, має знищувати будь-які тіла в їхніх околицях. Тому вважається, що екзопланети, які обертаються навколо PSR B1257+12, є об’єктами другого покоління, які сформованими з уламків, залишених від його початкових компаньйонів.

Пульсарні планети в уявленні художника. Джерело: NASA/JPL-Caltech/R. Hurt (SSC)

Перша екзопланета біля «нормальної» зорі була знайдена 1995 року. Нею став гарячий юпітер Пегаса 51 b, розташований на відстані 50 світлових років від Землі. Автори цього відкриття згодом були відзначені Нобелівською премією.

Спочатку кількість виявлених екзопланет зростала не дуже швидкими темпами. Усе змінилося після запуску спеціалізованих космічних апаратів, призначених для полювання за позаземними світами. Найуспішнішим із них став телескоп Kepler. Йому вдалося підтвердити існування понад 2700 екзопланет. Запущений йому на зміну космічний телескоп TESS, поки що знайшов 320 екзопланет. Ще кілька тисяч зараз значаться у списках кандидатів.

5500 підтверджених екзопланет

Джерело: NASA/JPL-Caltech

Позначка в 5500 підтверджених екзопланет була подолана 31 серпня, коли NASA повідомила про виявлення наступних шести позасонячних світів:

• HD 36384 b. Він являє собою суперюпітер, що обертається навколо червоного гіганта. Екзопланета розташована за 700 світлових років від Землі.
  • TOI-198 b. Цей об’єкт, найімовірніше, є кам’яною екзопланетою. Її орбіта проходить біля внутрішнього краю населеної зони в системі червоного карлика, розташованого за 90 світлових років від Землі.
  • TOI-2095 b і TOI-2095 c. Вони являють собою гарячі суперземлі, які обертаються навколо червоного карлика за 135 світлових років від Землі.
  • TOI-4860 b. Це гарячий юпітер. Він обертається навколо червоного карлика, який знаходиться на відстані 260 світлових років від Землі.
  • MWC 758c. Це гігантська протопланета, орбіта якої проходить у протопланетному диску, що оточує новонароджену зорю. Вона розташована на відстані 650 світлових років від Землі.

Після відкриття цих шести екзопланет, загальна кількість підтверджених позаземних світів досягла цифри в 5502.