1,5 млн доларів за кг: Intuitive Machines доставить вантаж на південний полюс Місяця на замовлення NASA

NASA обрала компанію Intuitive Machines для місії з доставлення вантажу на південний полюс Місяця. Політ відбудеться 2027 року. За доправлення 79 кг вантажу NASA заплатить 116,9 млн доларів.

Програма CPLS

Контракт на доставлення вантажу був виданий NASA в межах програми CLPS (Commercial Lunar Payload Services). Її основним завданням є залучення приватного сектора до освоєння Місяця.

Момент посадки створеного компанією Intuitive Machines зонда Odysseus на Місяць. Джерело: Intuitive Machines

Ця нагорода стала вже четвертою, яку отримала Intuitive Machines. Це більше, ніж у будь-якої іншої компанії, що бере участь у програмі CLPS. Astrobotic і Firefly Aerospace отримали по два замовлення, а Draper — одне.

Також необхідно згадати, що наразі лише Intuitive Machines вдалося посадити свій апарат на Місяць, хоча це й сталося не зовсім вдало. Компанія Astrobotic теж запустила місію до Місяця, але через аварію вона так і не дісталася цілі.

1,5 млн доларів за кг

Вартість отриманого Intuitive Machines нового контракту склала 116,9 млн доларів. Для місії буде залучений апарат Nova-C. Він доставить у південний полярний регіон Місяця шість вантажів загальною масою 79 кг. Отже, NASA платить приблизно 1,5 млн доларів за доставлення одного кілограма на Місяць.

Апарат Nova-C на Місяці (концепт). Джерело: Intuitive Machines

Чотири з шести вантажів місії є власністю наукових центрів NASA, один — ESA, ще один — Лабораторії атмосферної та космічної фізики Університету Колорадо в Боулдері. Вони містять експерименти з біології, планетології та космічних наук, а також лазерний відбивач. Корисне навантаження ЕSA представлено набором інструментів PROSPECT, який пробурить місячну поверхню на глибину в один метр, візьме зразки, після чого вивчить їх у мініатюрній лабораторії, щоб визначити наявність летких речовин.

У заяві Intuitive Machines йдеться про те, що крім вантажу NASA, Nova-C також зможе взяти на Місяць і корисні навантаження від комерційних замовників. Але наразі про їхню наявність нічого невідомо. Запуск місії заплановано на 2027 рік.

Раніше ми розповідали про намір Intuitive Machines врятувати місяцехід VIPER.

За матеріалами Spacenews

Старт SpaceX Crew-9 вчергове перенесли на пізнішу дату
Чи може міжзоряний квантовий зв’язок залучити Землю або розв’язати парадокс Фермі?
10 мільярдів градусів: новий японський телескоп розкрив таємниці загиблої зорі