Знайдене останнє фото, зроблене астронавтами на Місяці

Британський фотограф знайшов останню світлину, зроблену астронавтами на Місяці. Провідний експерт із реставрації NASA Енді Сондерс поділився у мережі покращеною світлиною геолога та астронавта місії Apollo 17 Гаррісона «Джека» Шмітта.

Відреставроване фото місії Apollo 17, на якому зображений Гаррісон «Джек» Шмітт, яке виявилось останнім, яке було зняте на Місяці астронавтами
Відреставроване фото місії Apollo 17, де зображений Гаррісон «Джек» Шмітт, виявилось останнім відзнятим на Місяці. Фото: NASA

Знімок був зроблений колегою-астронавтом Юджином Сернаном. Публікація зображень знаменує 50-річчя з моменту запуску Apollo 17, що відбулося 11 грудня 1972 року. Для такої визначної дати Сондерс переглянув майже 35 тисяч фотографій, зроблених під час місій на Місяць, щоб створити книгу Apollo Remastered, у яку увійшло майже 400 відреставрованих світлин та витрачено близько 10 тисяч годин часу.

Серед усіх знімків він знайшов один, який, як вважається, є останнім на відзнятій плівці. На фотографії зображений Гаррісон Шмітт в останні миті перед тим, як екіпаж покине поверхню Місяця.

«Я оцінив кожне зображення на плівці з усієї програми Apollo, і саме це, яке раніше нічим не вирізнялося на тлі інших, виявилось останнім, яке взагалі було зроблене астронавтами на Місяці», — пояснив Енді Сондерс.

У 2019 році пан Сондерс також виявив перше в історії селфі Ніла Армстронга під час його виходу у відкритий космос у межах місії Gemini XXI. Він помітив, що його лице було видно на трьох кадрах відеозапису високої чіткості, оприлюдненого NASA. Тож він об’єднав знімки, щоб отримати детальне зображення, яке вчені назвали дуже зворушливим.

Раніше ми розповідали про історію створення місячних скафандрів.

За матеріалами The Sun