Просто про складне | Що люди дізналися завдяки експедиції Apollo 17

11 грудня 1972 року космічний корабель Apollo 17 здійснив посадку в долині Тавр-Літтров на Місяці. Зазвичай ця експедиція відома тим, що її учасники стали останніми людьми, які на сьогодні ходили поверхнею нашого супутника. Але, крім того, завдяки діяльності астронавтів вчені дізналися багато цікавого.

1. Як давно на Місяці відбувалася вулканічна активність?

Вік наймолодших порід у долині Тавр-Літтров, де сів місячний модуль, складає 3,69 млрд років. Магматична активність відбувалася тут дуже давно, а кратер Шорті, який вважався згаслим вулканом, виявився ударним, хоч і достатньо молодим.

2. Який вік має кратер Тіхо?

Вік кратера Тіхо, діаметр якого складає 85 км, становить 108 млн років. Він розташований на відстані 2250 км від місця посадки Apollo 17. Але один із його світлих уламкових «променів» проходить через Тавр-Літтров. Астронавти зібрали зразки та встановили вік цієї структури.

3. Чи багато на Місяці зоряного пилу?

Дослідники перевірили частинки, які постійно випадають на поверхню Місяця. Вони сподівалися знайти серед них кометну речовину та міжзоряний пил. Однак зібрані зразки показали, що на поверхню нашого супутника переважно випадають тільки мікроскопічні фрагменти реголіту.

4. З чого складається атмосфера Місяця?

Надзвичайно тонка атмосфера Місяця складається з гелію, неону та аргону. При цьому концентрація першого збільшується в середині місячної ночі у 20 разів у порівнянні з днем. Це свідчить, що його джерелом є сонячний вітер, а в деяких породах може ховатися ізотоп, придатний для використання у термоядерних реакторах.

5. Як космічні промені впливають на живі організми?

Космічні промені не призводять до руйнування тонких структур в органах живих організмів. Про це свідчить експеримент із гризунами на борту Apollo 17. Хоча деяким із них високоенергетичні частинки потрапляли у мозок та очі, якихось серйозних ушкоджень виявлено не було.

Хочете дізнатися більше?

Тоді прочитайте нашу статтю про екіпаж Apollo 17 — останніх людей, які ходили Місяцем, та їхню подорож до супутника нашої планети.