Знайдена екзопланета, рік на якій триває лише 16 годин

Значна частина відомих нам екзопланет характеризується досить невеликими, за масштабами Сонячної системи, періодами обертання. Найчастіше рік у цих світах триває всього кілька днів. Але нещодавно відкритий об’єкт TOI-1685 b виділяється навіть на їхньому тлі, оскільки здійснює один оберт навколо своєї зорі всього за 16 годин.

Екзопланета, що обертається навколо червоного карлика. Джерело: Mark A Garlick / University of Warwick

TOI-1685 b була знайдена під час аналізу даних, зібраних космічним телескопом TESS. Йому вдалося зареєструвати регулярні зміни блиску червоного карлика, розташованого від нас на відстані 122 світлових років. Ця зоря вдвічі менша та в 33 рази тьмяніша за Сонце, її вік становить від 0,6 до 2 млрд років.
Що стосується знайденої TESS екзопланети, то вона являє собою суперземлю. Її радіус у 1,7 раза більший за земний, а результати вимірювань радіальної швидкості зорі кажуть, що маса TOI-1685 b перевищує масу нашої планети в 3,8 раза, тобто середня густина цього об’єкта — близько 4,2 г/см³.
Через надзвичайну близькість до центральної зорі поверхня TOI-1685 b розігріта до дуже високих температур. Розрахунки показують, що рівноважна температура її освітленої півкулі становить близько 800°C. Варто зазначити, що під час вивчення системи астрономам також вдалося знайти ознаки існування в ній щонайменше ще однієї екзопланети, період обертання якої становить близько 9 днів. Але для підтвердження її існування необхідні додаткові спостереження.

За матеріалами https://phys.org/