Зіткнення DART з астероїдом «очима» James Webb та Hubble: фото

Історична місія із зіткнення космічного апарата DART з астероїдом Діморф, який перебувє на відстані 11 млн км від Землі, завершилась успішно. За цією подією спостерігали глядачі онлайн, а вчені — з наземних телескопів. Водночас NASA мала шанс зафіксувати «космічну аварію» за допомогою своїх найпотужніших обсерваторій. 29 вересня NASA та Європейське космічне агентство опублікували нові зображення, зроблені космічними телескопами Hubble та James Webb, на яких видно епічний момент зіткнення DART із Діморфом.

Діморф приблизно через 4 години після зіткнення із зондом DART
На зображенні, отриманому камерою ближнього інфрачервоного діапазону (NIRCam) космічного телескопа James Webb NASA, видно Діморф приблизно через 4 години після зіткнення із зондом DART. Фото: NASA

Зусилля, направлені на фіксування моменту зіткнення, а також попередні та наступні зображення наслідків влучання по Діморфу знаменують собою перший випадок, коли James Webb та Hubble спостерігали одну й ту саму ціль одночасно. Це також дало змогу порівняти їхні знімки.

Місія з порятунку людства

DART був розроблений спеціально для першого в історії людства експерименту з цілеспрямованого кінетичного удару по астероїду, щоб побачити, чи може це змінити орбіту космічного каменя. У разі успіху така техніка колись зможе бути використана для захисту Землі від потенційно небезпечного астероїда або комети, які загрожують зіткненням з нашою планетою.

NASA DART
Отримане зображення Hubble (ліворуч) та James Webb (праворуч) через кілька годин після того, як NASA DART навмисно зіткнувся з астероїдом. Фото: NASA

Зображення зроблені з різними довжинами хвиль світла. Hubble показує вплив у видимому світлі, а JWST використовує інфрачервоне спостереження. Яскравий центр зображень показує точку зіткнення, яка зберігала підвищений рівень яскравості впродовж кількох годин. Також видно смуги матеріалу, викинутого з поверхні астероїда в результаті зіткнення.

Астрономи продовжуватимуть спостерігати за наслідками та отримувати дані події за допомогою інших телескопів, розташованих як у космосі, так і на Землі, щоб мати краще уявлення про те, як саме удар змінив Діморф: і структурно, і з точки зору його орбіти. Не хвилюйтесь, ні Діморф, ні його сусід Дідим не становлять для нас загрози. Фактично, наразі жоден відомий астероїд не є небезпечним для Землі та людства.

Раніше ми повідомляли про те, як Google відзначив зіткнення DART з астероїдом прихованим секретом.

За матеріалами Guardian