Астрономи порівняли знімки телескопів James Webb та Hubble

Представлене зображення отримане космічним телескопом James Webb (JWST). Воно демонструє спіральну галактику IC 5332. Цей об’єкт розташований на відстані 29 млн світлових років від Землі у напрямку сузір’я Скульптор.

Знімок галактики IC 5332 зроблений телескопом James Webb. Джерело: ESA/Webb, NASA & CSA, J. Lee and the PHANGS-JWST and PHANGS-HST Teams

Труднощі знімання у середньому інфрачервоному діапазоні

Зроблений JWST знімок демонструє безпрецедентні деталі внутрішньої структури IC 5332, які не під силу жодному іншому телескопу. Річ у тім, що він отриманий за допомогою інструмента MIRI, здатного здійснювати знімання в середньому інфрачервоному діапазоні на довжинах хвилі від 5 до 28 мкм.

Середній інфрачервоний діапазон украй складний для спостереження. Випромінювання на цих довжинах практично повністю поглинається земною атмосферою. Виведення телескопа у космос само по собі не є панацеєю, бо тепло, що ним випромінюється, просто «зашумить» весь канал. Єдиним виходом є установка системи активного охолодження, яка здатна охолодити сенсори інструмента до температури, близької до температури абсолютного нуля.

Саме така система встановлена ​​на JWST. Вона охолоджує MIRI до рекордної температури -266 °C, дозволяючи йому вести спостереження.

James Webb проти Hubble

Отримане JWST зображення галактики IC 5332 демонструє деякі можливості знімання в середньому інфрачервоному діапазоні. Для більш наочної демонстрації, його варто порівняти зі знімком, зробленим космічним телескопом Hubble у видимому та ультрафіолетовому діапазоні.

На знімку Hubble можна побачити безліч темних областей галактичного диска. Вони складені з пилу. Він поглинає видиме світло, тому пильні області виглядають темними. Водночас, пил пропускає інфрачервоне випромінювання. Тому на знімку JWST пилові області не темні. При цьому ми також бачимо безліч, непомітних на знімку Hubble, складних структур, що переплітаються, які доповнюють спіральні рукави IC 5332.

Можна помітити, що на двох зображеннях зняті різні зорі. Це пояснюється тим, що деякі з них світяться яскравіше в ультрафіолетовому та видимому, інші в інфрачервоному діапазоні. Отже знімки двох телескопів, дивним чином доповнюють один одного, дозволяючи астрономам більше дізнатися про структуру та зоряне населення IC 5332.

Раніше ми розповідали, як JWST зазнімкував кільця Нептуна.