Зіткнення DART з астероїдом може утворити новий метеорний потік Діморфіди

26 вересня 2022 року місія NASA DART зіткнулася з астероїдом Діморф, що обертається навколо більшого астероїда Дідим, демонструючи метод кінетичного зіткнення для відхилення їхньої траєкторії від Землі потенційно небезпечних астероїдів.

DART
Зображення зближення DART з астероїдом. Ілюстрація: ESO

До жовтня 2026 року місія ESA Hera має провести дослідження цієї системи, щоб перевірити ефективність методу для планетарної оборони. Проте це зіткнення могло створити уламки у вигляді метеоритів, які з великою ймовірністю можуть досягти Землі та Марса.

Міжнародна група вчених провела симуляції, щоб оцінити можливість досягнення уламками Землі та Марса у вигляді метеоритів. За висновками дослідників, уламки здатні досягти Марса і Землі протягом десятиліття після контрольованого кінетичного зіткнення.

Доктор Елой Пенья-Асенсіо з Міланського політехнічного інституту очолив цю групу вчених, до якої також увійшли дослідники з Барселони, Інституту космічних наук та Європейської космічної агенції. Їхня робота опублікована в журналі The Planetary Science Journal.

DART
Штучна анімація зіткнення DART з астероїдом Діморф. Авторство: ESA

У своєму дослідженні вони використовували дані від супутника LICIACube, який супроводжував місію DART і спостерігав за зіткненням. Ці дані допомогли обмежити початкові умови викиду, включаючи траєкторії та швидкість уламків від 50 до 500 м/с. Використовуючи суперкомп’ютери NASA, команда змоделювала подальшу долю цих уламків.

Результати показали, що частинки можуть досягти Марса за 13 років, а Землі — за 7 років, залежно від швидкості викиду. Проте, за точнішими розрахунками, знадобиться до 30 років, щоб частинки досягли Землі. Ці частинки, ймовірно, будуть занадто малими, щоб створювати видимі метеори, але вони можуть утворити новий метеорний потік Діморфіди.

Логотип DART. Джерело: NASA / Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory

Фрагменти, що досягнуть Землі, не становитимуть загрози, оскільки згорять в атмосфері, створюючи яскраві світлові смуги. Аналогічно, марсіанські метеори також можуть бути виявлені майбутніми місіями.

Це дослідження надає важливі характеристики можливих майбутніх метеорних потоків, включаючи їхню швидкість, напрямок і час появи. Це частина унікальності місії DART та супутніх досліджень.

Раніше ми повідомляли про те, як DART дізнався про несподівано молодий вік астероїдів Дідим та Діморф.

За матеріалами ScienceAlert