Марс постраждає від експерименту NASA із зіткнення DART з астероїдом Діморф

У 2022 році NASA успішно «атакувала» астероїд. Зіткнення космічного апарата DART з астероїдом Діморф мало на меті перевірити, чи зможе людство у майбутньому врятувати Землю шляхом кінетичного удару по потенційно небезпечному комічному об’єкту, який може вразити нашу планету.

Діморф
Ілюстрація художника показує викид хмари уламків після зіткнення космічного корабля NASA DART з астероїдом Діморф. Зображення було створене за допомогою фотографій, які камера DRACO на космічному кораблі DART зробила безпосередньо перед ударом. Авторство: ESO

Зіткнення виявилося настільки сильним, що буквально випотрошило Діморф, змінивши його форму та навіть орбіту, а також залишило за собою величезний слід від удару, який утворив довгий шлейф із пилу та каміння. Наслідки цієї події настільки масштабні, що їх помітили космічні телескопи NASA Hubble та James Webb.

NASA DART
Отримане зображення Hubble (ліворуч) та James Webb (праворуч) через кілька годин після того, як NASA DART навмисно зіткнувся з місячним астероїдом. Фото: NASA

Вчені прогнозують, що частина матеріалу, яка відкололась від астероїда, має достатньо великі розміри. Хоча вони не загрожують Землі, ці валуни можуть перетнути орбіту Марса. Про це заявляє дослідник з Європейської космічної агенції Марко Фенуччі.

Астероїд Діморф поруч із Річковим вокзалом Києва (з дотриманням масштабу). Джерело: The Universe Space Tech

За розрахунками вченого, якщо уламки Діморфа впадуть на поверхню Марса, то можуть утворити величезні кратери. Це стане першим випадком, коли люди зуміли спричинити метеоритний шторм. Щоправда, станеться це не раніше, ніж через 6 тисяч років.

Науковці побоюються, що відлуння цього удару може стати загрозою для місії Hera Європейської космічної агенції, що запланована на 2026 рік. Також уламки можуть у майбутньому завдати шкоди колоністам на Марсі.

Марс
Планета Марс. Фото: Unsplash

На щастя, імовірність зіткнення є вкрай низькою.

Раніше ми повідомляли про те, як астроном-любитель показав небачені досі кадри зіткнення DART з астероїдом Діморф.

За матеріалами nationalgeographic.com