Європейський дослідник астероїдів розпочав тести у вакуумній камері

Фахівці ESA помістили комічний апарат Hera у вакуумну камеру, розташовану у випробувальному центрі ESTEC у Нідерландах. Він проведе в ній наступні три тижні, де зазнаватиме тих самих температурних впливів, що й в умовах реального польоту.

Встановлення апарата Hera у вакуумну камеру. Джерело: ESA-A. Conigli

Hera буде запущено у вересні 2024 року. Метою місії є подвійний астероїд Дідим. Восени 2022 року його супутник Діморф протаранив зонд DART. Hera повинна буде вивчити, як ця подія вплинула на пару малих тіл. Крім того, Hera візьме з собою кілька кубсатів, які випустить після виходу на орбіту навколо астероїдів. Наприкінці місії один із них спробує здійснити посадку на поверхню Діморфа.

Але перш ніж запускати Hera, інженери мають переконатися, що апарат витримає суворі умови космічного простору. Саме для цього він і був поміщений у вакуумну камеру Phenix, що має розміри 4,5 м на 11,8 м. Її мідні стіни можуть нагріватися до 100°C або охолоджуватися рідким азотом до -190°C, причому незалежно одна від одної. Це дає змогу фахівцям моделювати умови космічного простору. Адже під час польоту одна частина апарата перебуватиме під сонячним світлом, а інша залишатиметься в тіні. А оскільки в космосі немає повітря, то немає й середовища, якому космічний апарат міг би віддати надлишкове тепло.

Тому, щоб витримати правильний тепловий баланс, інженери використовують ізоляцію та радіатори. У них уже є докладні моделі теплової поведінки Hera, і випробування у вакуумній камері допоможуть співвіднести їх із реальністю. На період тестів на корпусі апарата було розміщено понад 400 температурних датчиків, які цілодобово збирають інформацію про його стан.

Якщо Hera успішно впорається з цим випробуванням, то на неї встановлять сонячні батареї, після чого почнуть готувати до наміченого на жовтень запуску. Апарат буде запущено з мису Канаверал за допомогою ракети Falcon 9. Його прибуття до Діморфа і Дідима має відбутися наприкінці 2026 року.

Раніше ми розповідали про результати дослідження, яке показало, що після удару зонда DART на астероїді Діморф не залишилося кратера.