Точне влучення: NASA підтвердила зміну орбіти астероїда

NASA повідомляє, що перша в історії місія з навмисного зіткнення космічного апарата з астероїдом не тільки була точною, а й змогла кардинально змінити його траєкторію. Цим аерокосмічна адміністрація довела, що здатна запобігти потенційному падінню небезпечного астероїда на Землю у майбутньому.

Зіткнення з астероїдом Діморф сталося 26 вересня 2022 року. Ця яскрава подія була помітна навіть із Землі. Але спочатку вчені не знали, чи дійсно вдалося змінити його орбіту. Спостереження показали, що час обертання Діморфа навколо Дідима прискорився: з 11 годин 55 хвилин до 11 годин 23 хвилин — відбулася вражаюча зміна на 32 хвилини! Адміністратор NASA Білл Нельсон під час пресконференції 11 жовтня 2022 року назвав це переломним моментом для людства та захисту планети.

Самовбивча місія DART

Лабораторія прикладної фізики Джонса Гопкінса в Мериленді два тижні тому транслювала ретельно організовану космічну аварію вартістю 330 млн доларів, подарувавши глядачам неймовірні кадри зіткнення. Онлайн-трансляція відбувалась у режимі реального часу із 45-секундною затримкою, бо сама подія трапилась на відстані 11 млн км від Землі.

<

500-кілограмовий апарат імітував собою космічний снаряд, але він не мав вибухнути, як у фільмі «Армагеддон». Його «зброєю» були маса та швидкість, тому використовувалась чиста сила кінетичного удару в астероїд зі швидкістю 21 тис км/год. Поштовх космічного корабля залишив на поверхні кратер та утворив хвіст із пилу завдовжки 10 тис. км, але не розніс астероїд на шматки.

Прихована небезпека

NASA вибрала Діморф для цієї місії, бо це був ідеальний зразок для відстеження результатів удару DART. Орбіта астероїда навколо Дідима була стабільною впродовж тисяч років, а невелике зміщення не становитиме загрози для Землі.

Наразі NASA не фіксує великих астероїдів, які б зіткнулися з нашою планетою. Проте вчені пильно стежать за 30 тисячами великих об’єктів в околицях Сонячної системи й припускають, що там може бути близько 15 тисяч великих астероїдів, які чекають свого відкриття. Деякі з них можуть виявитися потенційно небезпечними у майбутньому. Тому аерокосмічна адміністрація зараз розробляє місію із захисту від такої загрози з космосу.

Нагадаємо, що раніше NASA опублікувала останній знімок зонда DART