NASA опублікувала останній знімок зонда DART

NASA опублікувала останнє зображення, передане на Землю зондом DART. Воно демонструє поверхню астероїда Діморф.

Останній знімок астероїда Діморф, зроблений зондом DART. Джерело: NASA/Johns Hopkins APL

Знімок був зроблений за дві секунди до того, як напівтонний апарат, що рухається зі швидкістю 6,6 км/с, врізався в Діморф. Удар призвів до викиду такої великої кількості матеріалу, що астероїд придбав хвіст довжиною 10 тисяч кілометрів.

Останній знімок DART демонструє ділянку поверхні Діморфа завширшки близько 30 метрів (для порівняння, діаметр всього астероїда становить 160 метрів). Як неважко помітити, вона вкрита великою кількістю досить великого каміння. Цим Діморф нагадує астероїд Бенну, який свого часу також здивував дослідників складом своєї поверхні.

З великою ймовірністю, подібність двох астероїдів не обмежується лише зовнішнім виглядом. Бенну є «сміттєвою купою» — скупченням уламків, утворених при руйнуванні більшого тіла які утримуються разом силами гравітації. Це було наочно продемонстровано під час операції взяття зразка його речовини. Коли апарат OSIRIS-REx випустив у Бенну азотний струмінь, це буквально підірвало астероїд. Пізніше дослідники зробили висновок, що за своїми властивостями його поверхня нагадує, заповнений пластиковими кулями басейн, в який можна просто провалитися.

Поки що вченим невідомо, який кратер залишився на поверхні Діморфа після його зіткнення з DART. Швидше за все, відповідь буде отримана у 2027 році, коли на орбіту навколо малого тіла вийде європейський зонд Hera. Він зазнімкує утворений кратер, а також проведе комплексне вивчення астероїда з метою визначення його характеристик та особливостей внутрішньої будови.