Моторошні «танцюючі привиди» з’явилися після глибокого сканування Всесвіту

Вчені з Університету Західного Сіднея, переглянувши дані, отримані з радіотелескопа ASKAP, на свій подив виявили двох «привидів», які начебто танцювали в глибокому холодному космосі. Знахідка спочатку збентежила астрономів, оскільки вони ніколи раніше не бачили нічого подібного. Всього за кілька тижнів вдалося з’ясувати, чим виявилися ці примарні силуети, повідомляє SciTechDaily.

Привид
Танець «привидів» у глибокому космосі. Фото: ASKAP/EMU

На знімку зображені дві радіогалактики на відстані близько мільярда світлових років від Сонячної системи. У центрі кожної з них є надмасивна чорна діра, яка випромінює струмені електронів, що утворюють гротескні форми під дією міжгалактичного вітру.

ASKAP
Дві радіогалактики відповідають за електронні потоки (показані вигнутими стрілками), які утворюють силуети «танцюючих привидів». Фото: ASKAP/ЕСУ

Однак ці примарні силуети також додали вченим кілька загадок. Звідки береться міжгалактичний вітер? Що викликає потоки радіовипромінювання? Дослідникам потрібно буде зробити ще багато спостережень і моделювань, перш ніж вони зможуть знайти відповіді на ці питання.

ASKAP
Австралійський слідопит квадратно-кілометрової решітки (ASKAP). Фото: Wikipedia

Сканування неба є частиною проєкту «Еволюційна карта Всесвіту» (EMU). Він може скласти найдетальнішу космічну карту за допомогою австралійського радіоінтерферометра ASKAP від CSIRO, який вивчає Всесвіт глибше, ніж будь-який інший прилад. Саме завдяки його чутливості вченим вдається робити неймовірні відкриття.

Нагадаємо, що раніше телескоп Hubble сфотографував «Привид Кассіопеї» з нагоди наближення Гелловіна.