Жахлива теорія пояснює дивну прогалину в екзопланетах

Приблизно 30 років тому вчені взагалі не були впевнені, чи існують планети за межами нашої Сонячної системи, а тепер їх виявили понад 5 тисяч. Під час аналізу дослідники помітили дивну закономірність — відсутність екзопланет певного розміру. Астрономи частіше виявляють скелясті суперземлі, які приблизно в 1,4 раза ширші за нашу планету, або водяні мінінептуни, які більші в 2,4 раза. Екзопланети проміжного розміру майже не зустрічаються. Нова модель, опублікована в Astrophysical Journal Letters, пропонує пояснити, чому це так. Як виявилось, річ у їхньому знищенні.

Екзопланети відсутньої ланки були просто знищені в результаті зіткнень
Екзопланети відсутньої ланки були просто знищені в результаті зіткнень. Фото: Unspalsh

Міжпланетні зіткнення

Одна з гіпотез про цю прогалину припускає, що менші планети мали тенденцію з часом наближатися до своїх світил. При цьому вони нагрівались настільки, що, по суті, згоряли до «хрусткої скоринки».

Проте група астрофізиків з Університету Райса в Техасі опублікувала статтю в журналі, де пояснювала свою власну теорію. Замість того, щоб згоряти, невеликі екзопланети можуть бути втягнуті в жахливі міжпланетні зіткнення, які знищують їх, а з уламків цих катастроф потім утворюються більші екзопланети.

Як розповів провідний автор дослідження Андре Ізідоро, нова теорія ґрунтується на розумінні того, що менші кам’янисті планети з часом наближаються до своїх зір, їхні орбіти стають більш нестабільними, що призводить до їхнього потенційного зіткнення.

Перевірка теорії

Згідно з симуляціями дослідників Райса, дві скелясті планети, зіткнувшись одна з одною, збільшили б їхню загальну масу. Але оскільки вони втрачали б шари газу чи води при цьому, це також зменшило б їхні радіуси та змусило б утворити одну, більш масивну планету — або суперземлю, або мінінептун.

Раніше ми повідомляли про приголомшливі екзопланети, відкриті у 2022 році.