Земля поруч із Фобосом: Curiosity зробив унікальний портрет із відстані 225 млн км

Марсохід NASA Curiosity зробив дивовижний знімок одного з супутників Марса — Фобоса — на тлі неба, де також видно Землю. Цей знімок був зроблений 5 вересня 2024 року — на 4295-й день місії Curiosity на Марсі з використанням камери Mastcam на борту марсохода.

Mastcam
Марсохід NASA Curiosity використовував свою камеру Mastcam, щоб зафіксувати цей вид заходу Землі, коли Фобос, один із двох супутників Марса, сходить. Авторство: NASA / JPL-Caltech / MSSS

На світлині можна побачити два небесні тіла: більший об’єкт — Фобос, а праворуч від нього — Земля. Зображення було отримане завдяки зшиванню кількох експозицій: 5 коротких і 12 довгих.

Фобос і Земля
Фобос (ліворуч) і Земля (праворуч) | Авторство: NASA / JPL-Caltech / MSSS

На знімку видно марсіанське небо над горою Тексолі, що розташована на нижній частині гори Шарп у кратері Гейл, яку марсохід досліджує з 2014 року. NASA зазначає, що на зображенні Земля схожа на цятку, меншу за ширину великого пальця на витягнутій руці.

Pale Blue Dot

Світлина спонукає згадати відомі слова Карла Сагана: «Подивіться на цю цятку. Це дім. Це ми». Він промовив це, коли коментував знімок Землі під назвою Pale Blue Dot, зроблений Voyager 1 з відстані 6,4 млрд км. Ці слова закликали людство до єдності заради спільного блага, нагадуючи про нашу маловажність у Всесвіті.

Pale Blue Dot
Світлина Pale Blue Dot (оновлена версія). Джерело: NASA

Хоча Земля з нашої точки зору здається величезною, у контексті космосу вона дуже маленька. Навіть для марсохода, що перебуває на сусідній планеті, Земля здається крихітною цяткою.

Інші світлини Землі з Марса

Знімок 2024 року не є першим. У 2014 році Curiosity вже зробив фото Землі з Марса, а до цього Mars Global Surveyor зафіксував зображення нашої планети та Місяця з орбіти Марса.

NASA Spirit
Це перше зображення Землі, зроблене з поверхні іншої планети. Його зафіксував марсохід NASA Spirit за годину до сходу Сонця на 63-й марсіанський день його місії в 2004 році. Фото: NASA / JPL / Cornell

Ці зображення демонструють, що Земля, як і Венера чи Меркурій, перебуває у фазах, якщо спостерігати її з Марса. Можливо, у майбутньому марсіанські астрономи фіксуватимуть фази Землі або навіть спостерігатимуть транзити нашої планети через Сонце.

Наразі ж такі фото нагадують нам про крихкість і незначність нашої планети в безмежному космосі.

Раніше ми повідомляли про те, як супутники Марса виявились залишками загиблої комети.

Підйом із глибини: SpaceX потай підняла з морського дна фрагменти Starship
Ілон Маск озвучив дату першої пілотованої подорожі на Марс
Blue Origin здійснила успішне пропалення другого ступеня ракети New Glenn
Астронавт МКС зняв захопливий таймлапс комети Цзицзіньшань-ATLAS
Алгоритм марсохода розповів науковцям, що відбувається насправді
Прототип китайської багаторазової ракети Nebula- розбився під час посадки
Атмосфери екзопланет можуть «ховатися» від дослідників
Приєднуйтесь до NASA Space Apps Challenge та отримайте шанс поїхати до США і створити власний стартап!
Сніг і зелене кільце: супутник NASA зазнімкував «новозеландську Фудзі»