Затемнення з космосу: приголомшливе відео тіні Місяця, що вкриває Землю

8 квітня мільйони очевидців з Мексики, США та Канади отримали унікальну можливість спостерігати повне сонячне затемнення 2024 року. В той час, коли люди обирали собі зручні місця для спостереження, найкращий ракурс для споглядання за астрономічним явищем мали астронавти на Міжнародній космічній станції.

Тим, хто перебував на орбітальній космічній станції, відкрилася можливість трохи насолодитися всією величчю місячної тіні, яка впала на поверхню планети. Відеоматеріали, якими астронавти поділилися з висоти близько 400 км над Землею, показують унікальний погляд на цю подію, яка не могла бути перервана навіть найщільнішими хмарами.

Зняті відеоматеріали та фото сонячного затемнення з МКС були не випадковими. NASA готувалася до цього моменту протягом місяців, повільно змінюючи траєкторію руху станції так, щоб 8 квітня вона опинилася саме там, де відбудеться подія. Результатом стало історичне зображення місячної тіні, що рухається від штату Нью-Йорк до канадського Ньюфаундленду. Затемнення спостерігали через модуль Cupola бортінженери NASA Метью Домінік і Жанетт Еппс.

Паралельно з МКС Національне управління океанічних і атмосферних досліджень використало геостаціонарний метеорологічний супутник GOES-East, щоб отримати зображення повного сонячного затемнення над США. Особливість супутника в тому, що він обертається на висоті 35 785 км над екватором та з тією ж швидкістю, що й Земля. Це дозволяє йому залишатися над однією точкою та спостерігати, як тінь Місяця падає на поверхню. Інші супутники отримали можливість фіксувати зниження температури поверхні Землі в тіні Місяця під час затемнення, оскільки кількість сонячного світла, що потрапляє на планету, зменшилася.

GOES-East
Погляд GOES-East на місячну тінь 8 квітня під час сонячного затемнення. Анімація: NASA

Наступне повне сонячне затемнення відбудеться у 2026 році над Гренландією, Ісландією, Іспанією, та Португалією. А от над США подібне явище станеться не раніше, ніж через 20 років. Утім, 2031 року експлуатація МКС буде припинена. Але оскільки NASA планує створити постійну базу на Місяці, цілком ймовірно, що в 2044 році ми побачимо світлини місячної тіні, що пройде над США, зроблені дослідниками з поверхні нашого супутника.

Раніше ми показували найкращі світлини великого американського сонячного затемнення.