Японська компанія випробувала у космосі двигун на воді

Японська компанія Pale Blue випробувала на орбіті Землі двигун на воді. За його допомогою вдалося скоригувати орбіту супутника Sony EYE. Фірма готується до тестування інших типів подібних пристроїв.

Супутник Sony EYE
Супутник Sony EYE. Джерело: Sony

Двигун на воді

Японська компанія Pale Blue, назва якої відсилає до відомого вислову Карла Сагана про нашу планету, нещодавно здивувала світ. На початку березня вона випробувала на орбіті реактивний двигун, який працює на звичайній воді.

Ідея використовувати найрозповсюдженішу на Землі рідину не нова. І сама Pale Blue здійснює свої розробки вже не перший рік. Але реально перевірити, чи працює цей задум, вдалося тільки зараз, коли на орбіту в межах програми STAR SPHERE запустили супутник Sony EYE. Саме його допоміг пересунути двигун на воді.

Імпульс тривав дві хвилини. Sony EYE опинився на цільовій орбіті. На ній апарат здійснюватиме фотографування земної поверхні, що є його основним завданням.

Двигуни компанії Pale Blue

Компанію Pale Blue створили у Токійському університеті три роки тому. Відтоді її інженери встигли розробити кілька типів двигунів на воді. Той, що використали на супутнику Sony EYE, належить до найпростішого з них — resistojet. По суті, він просто виштовхує воду через трубу в одному напрямку, надаючи супутнику прискорення у протилежному.

Але компанія не збирається зупинятися на досягнутому. Вона працює над іншим типом рушія на водній основі, який більше схожий на іонний двигун, ніж на простий реактивний механізм. У ньому вода розпилюється за допомогою джерела мікрохвильової плазми та викидається із задньої частини силової установки, на кшталт інших подібних конструкцій. Однак у ньому також використано кілька нових ідей, зокрема систему генерації плазми та конструкцію камери випаровування.

Хоча компанія ще не отримала шанс випробувати свій іонний двигун у космосі, вона планує щось ще амбітніше — поєднання двох конфігурацій в один гібридний двигун. Він матиме як великий питомий імпульс, так і потужну тягу. Система ще дуже далека від тестового польоту, на кшталт того, що щойно завершився, проте нещодавнє випробування дає компанії чудову основу для продовження її розвитку.

Минула неділя виявилася найспекотнішим днем в історії Землі