Вдивляючись крізь пил

Представлене зображення було отримане за допомогою інфрачервоного приймача HAWK-I, встановленого на Дуже Великому телескопі ESO (VLT). Воно демонструє, близьку до центру Чумацького Шляху, область Стрілець B1.

Регіон Стрілець В1 у центрі Чумацького Шляху. Джерело: ESO/Nogueras-Lara et al.

Проблеми вивчення центру Чумацького Шляху

Центр нашої Галактики — це дуже незвичайний регіон, який щільно заповнений зорями. Передбачається, що зореутворення тут йде інтенсивніше, ніж у будь-якому іншому місці Чумацького Шляху. Але поки що астрономи знайшли тут менше ніж 10%, від тої кількості молодих світил, яке розраховували побачити.

Дослідження галактичного центру додатково ускладнює те, що він «закритий» газопиловими хмарами, які блокують світло зір. На щастя, інфрачервоне випромінювання проникає через пил, що дає астрономам можливість проводити спостереження за допомогою таких інструментів, як HAWK-I.

Стрілець B1

Представлене фото Стрільця B1 було зроблене у межах огляду GALACTICNUCLEUS. Його мета  полягає в отриманні інфрачервоних зображень галактичного центру з високою роздільною здатністю.

Регіон Стрілець В1 у центрі Чумацького Шляху. Джерело: ESO/Nogueras-Lara et al.

Під час недавнього дослідження, група німецьких астрономів виявила у Стрільці B1 надлишкову кількість молодих зір із загальною масою більш ніж 100 000 мас Сонця. Це важливий крок у спробах вчених знайти всі передбачувані молоді світила у центральних областях Чумацького Шляху та зрозуміти, як вони еволюціонують у цьому унікальному середовищі.

Дослідники покладають великі надії на введення в дію нових інфрачервоних інструментів, таких як інфрачервоні приймачі ERIS на VLT та MICADO на Надзвичайно Великому телескопі ESO (ELT), який будується. Вони дадуть можливість докладніше досліджувати знайдені зорі, що має призвести до глибшого розуміння еволюції галактичного центру.

James Webb виявив найвіддаленіший вибух наднової у ранньому Всесвіті