Вчені знайшли на Європі поклади діоксиду сірки

Вчені змогли скласти мапу Європи. Виявилося, що на супутнику Юпітера у великій кількості присутній діоксид сірки. При цьому сконцентрований він переважно на «задній» півкулі цього тіла.

Європа та Іо де знайшли діоксид сірки
Європа та Іо на тлі Юпітера

Ультрафіолетова карта Європи

Вчені з Південно-Східного дослідницького інституту, які працюють із космічним телескопом Hubble, змогли закрити серйозну прогалину в наших знаннях про супутник Юпітера Європу. Вони вперше склали карту цього крижаного світу в ультрафіолеті.

Цей супутник є одним із найімовірніших місць існування життя у нашій системі за межами Землі. Океан під його крижаною корою може містити все необхідне для існування навіть багатоклітинних організмів. І саме цей супутник стане головною метою апарата NASA Europa Clipper, який має стартувати 2024 року.

Найцікавіше ж відкриття, яке зробили вчені, полягає у тому, що на поверхні Європи, що здебільшого складається з водяної криги, присутній діоксид сірки у твердому стані. При цьому сконцентрований він переважно на «задній» півкулі планети. Місця, багаті на цей матеріал, добре помітні навіть у видимому світлі як темніші області.

Діоксид сірки, який прилетів з Іо

Найбільше питання, що виникає стосовно діоксиду сірки: чи має він місцеве походження, чи був принесений звідкись ззовні. Вчені схиляються до другого варіанту. Вони навіть називають конкретне джерело походження — найближчий до Юпітера великий супутник Іо. На ньому багато вулканів, які весь час викидають у простір різноманітні сполуки цього елемента.

Те, що поклади діоксиду сірки зустрічаються тільки на одному боці Іо, добре пояснюється магнітним полем Юпітера. Саме у цей бік воно мало б «закручувати» ті частинки, які летять у космос від Іо. А вже на поверхні Європи вони могли б вступати у взаємодію з кригою, утворюючи знайдену сполуку.