На Європі можуть бути діючі підводні вулкани

На дні океану юпітеріанского супутника Європи можуть перебувати діючі вулкани. Про це йдеться в статті, опублікованій в недавньому випуску журналу Geophysical Research Letters. Вчені прийшли до такого висновку в ході аналізу комп’ютерної моделі, в який була врахована гравітаційна взаємодія цього місяця з Юпітером

Як відомо, поверхня Європи вкрита товстим шаром льоду. Всі наявні дані говорять про те, що під ним ховається величезний океан, в якому міститься більше води, ніж у всіх морях і океанах Землі разом узятих. Не дивно, що Європа користується підвищеною увагою в науковому співтоваристві. Астрономів дуже цікавлять характеристики її гідросфери та її придатність для життя.

Умовна схема будови Європи. Джерело: NASA / JPL-Caltech / Michael Carroll

По всій видимості, результати нового дослідження ще сильніше підігріють інтерес до цього небесного тіла. Вчені проаналізували вплив юпитерианской гравітації на надра супутника і прийшли до висновку, що в результаті приливних взаємодій виділ’ється досить енергії, щоб мантія супутника перебувала в розплавленому стані. А це значно збільшує ймовірність того, що на дні океану Європи знаходяться діючі вулкани, які регулярно вивергаються. Щось подібне, тільки в набагато більших масштабах, можна спостерігати на іншому супутнику Юпітера – Іо. Якщо результати дослідження відповідають дійсності, це означає, що в гідросфері Європи є більш сприятливі умови для формування та підтримки життя, ніж вважалося раніше.

У найближчі роки до Юпітера будуть запущені два автоматичних апарати (JUICE і Europa Clipper), і Європа стане однією з їхніх основних цілей. Зібрані ними дані повинні допомогти вчені дізнатися більше про підлідній океані супутника і відбуваються в ньому процесах.