В ідеально синхронізованій планетній системі не знайшли слідів інопланетян

Планетна система HD 110067, відкрита минулого року, має шість планет, періоди обертання яких синхронізовані між собою. Науковці вирішили перевірити, чи немає там ознак інопланетного розуму, і поки що не знайшли їх.

Система HD 110067
Система HD 110067. Джерело: Roger Thibaut (NCCR PlanetS). Credit: Roger Thibaut (NCCR PlanetS)

Дивовижна система HD 110067

Кармен Чоза, дослідниця з Інституту SETI, нещодавно опублікувала наукову роботу, присвячену пошуку техносигнатур у системі HD 110067. Простіше кажучи, вона перевірила, чи не посилають нам звідти сигнали якісь інопланетяни. Причина, чому вона зацікавилася саме цим світилом, полягає у незвичній синхронізації обертання планет навколо нього.

Зоря HD 110067 — це помаранчевий карлик середнього розміру, розташований на відстані 100 світлових років від нас. Вчені знали про нього давно, але зацікавилися тільки минулої осені. Тоді біля нього виявили систему із шести планет.

Усі вони були суперземлями або мінінептунами з розміром від 1,5 до 3 діаметрів Землі. Але найбільше вразило те, що їхні періоди обертання відносилися один до одного як цілі числа. Зазвичай це означає, що вони перебувають у резонансі. Проте ситуація, коли настільки добре синхронізованими виявилися цілих шість світів, досі не зустрічалася.

Інопланетян не знайшли

Звичайно, у зв’язку з такою дивною синхронізацією багато у кого виникли підозри, що це не природний стан планет, а щось, створене інопланетним розумом. Тож науковці вирішили перевірити це єдиним можливим способом — пошукати радіопередачі.

Щоправда, про те, що направлених сигналів від HD 110067 не спостерігалося, було відомо з самого початку. Що ж до сигналів телебачення чи радіомовлення, то вони навіть на відстані у 100 світлових років сильно розсіюються і ми їх просто не почуємо.

Зате вони дадуть певний шум на тлі природних радіосигналів, і вчені навіть розрахували, яким він має бути. А у дослідників з інституту SETI за роки накопичилося багато радіооглядів усього неба. Вони перевірили ті його частини, які потенційно могли захопити ділянку з HD 110067, і нічого не знайшли.

Проте усе це не означає, що астрономи припинять спостереження за HD 110067. Надто вже планети у цій системі цікаві. А на деяких з них навіть може бути рідка вода. Цілком імовірно, що сліди життя там шукали не востаннє.

За матеріалами www.sciencealert.com