Уламки космічного корабля Crew Dragon впали на ферму

Лише через місяць після того, як NASA визнала, що шматок сміття з Міжнародної космічної станції (МКС) упав на будинок у Флориді, новий інцидент стався в Канаді. Черговий масивний шматок космічного сміття звалився на ферму в провінції Саскачеван.

Фермер Баррі Савчук
Фермер Баррі Савчук із Канади виявив 40-кілограмовий шматок космічного сміття на своїй землі. Він планує продати його, щоб пожертвувати частину прибутку на будівництво хокейного катка. Фото: CBC

Фермер Баррі Савчук виявив на своєму полі важкий обвуглений метал вагою 40 кг. Спочатку знахідка не здавалася фермеру дивною. Але після детального огляду він помітив численні шари обгорілих композитних волокон і стрічок. «Я не будую космічні кораблі, я фермер», — сказав Савчук в інтерв’ю CBC.

SpaceX Crew Dragon
Вважається, що це сміття є частиною космічного корабля SpaceX Crew Dragon, яке впало на фермі в Саскачевані. Фото: CBC

Інформація про можливе космічне сміття дійшла до групи професорів астрономії, які встановили, що обгорілі фрагменти належать космічному кораблю SpaceX Crew Dragon. Він відстикувався від МКС над Тихим океаном на захід від Еквадору 7 лютого, коли в ньому на Землю повертався екіпаж місії Axiom-3. Скинутий перед входом в атмосферу магістральний модуль, ймовірно, і є тим об’єктом, що впав на фермі.

Це не перший випадок, коли уламки SpaceX опиняються на Землі. У липні 2022 року подібний обвуглений шматок металу знайшли на фермі в Австралії, його також пов’язували з модулем Dragon.

Ризики збільшуються

Розвиток космічної галузі збільшує ризики падіння космічного сміття. За даними ESA, щороку від 200 до 400 об’єктів повертаються в атмосферу Землі. Науковці підрахували, що наразі ризик людських жертв від неконтрольованого падіння уламків із космосу збільшився і вже становить 1 до 10 000.

У квітні NASA визнала, що шматок піддона зі старими батареями, викинутий із МКС у 2021 році, пробив дах будинку у Флориді. Агенція конфіскувала уламок для аналізу, проте не зрозуміло, чи зробить SpaceX те саме через побоювання відповідальності.

Баррі Савчук, здається, не надто переймається інцидентом. Він планує продати шматок космічного сміття і пожертвувати частину прибутку на будівництво хокейного катка в Саскачевані. Це один зі способів розв’язання проблеми.

Раніше ми повідомляли про те, як NASA відверто розповіла про небезпечний інцидент на орбіті.

Велика втеча: китайська компанія випадково запустила ракету під час випробування