Провина NASA: сміття з МКС впало на будинок у Флориді

Домовласник із Флориди Алехандро Отеро повідомив, що металевий предмет вагою приблизно 1 кг врізався в дах його будинку і пробив два поверхи. Імовірно, це уламок контейнера зі сміттям, викинутого з борту МКС 2021 року.

Фрагмент космічного сміття впав на будинок у Флориді. Джерело: Alejandro Otero

Інцидент стався 8 березня. Судячи з даних камери безпеки, уламок врізався в будинок о 14:34 за місцевим часом. За даними Космічного командування США, всього за п’ять хвилин до цього в земну атмосферу над Мексиканською затокою увійшов фрагмент космічного сміття. Воно перебувало на траєкторії, що веде до південного заходу Флориди. Тож напевно предмет, що впав на будинок, є одним із його незгорілих уламків.

Джерелом цього сміття є МКС. У 2021 році NASA викинула зі станції 2,9-тонний піддон, навантажений відпрацьованими нікель-водневими батареями. Для його скидання використовувалася рука-маніпулятор Canadarm2. Оскільки піддон не мав двигунів, у наступні роки він неконтрольовано знижувався, поки не увійшов у земну атмосферу.

Викинутий з МКС піддон із відпрацьованими батареями. Джерело: NASA

Звичайно, з космосу на Землю регулярно падають і значно більші фрагменти космічного сміття, на кшталт відпрацьованих ракетних ступенів і супутників. Однак через конструктивні особливості, фрагменти батарей мають набагато більші шанси пережити вхід в атмосферу. Ще перед падінням піддона, астрофізик і супутниковий споттер Джонатан Макдавелл прогнозував, що до пів тонни сміття з МКС досягнуть земної поверхні. А ось у NASA дотримувалися думки, що піддон практично повністю згорить в атмосфері. У підсумку, правий виявився Макдавелл.

Варто зазначити, що спочатку NASA не мала наміру просто викидати такий великий вантаж із МКС. Для його утилізації планувалося залучити корабель постачання HTV. Однак цьому завадила аварія, що трапилася 2018 року, яка сталася під час запуску місії «Союз МС-10». Вона призвела до порушення графіка виходів у відкритий космос і заміни батарей МКС. У результаті, HTV полетів на Землю порожнім, а NASA довелося знайти інший спосіб позбутися сміття.

Діра, залишена фрагментом космічного сміття. Джерело: NASA

Очевидно, тепер аерокосмічній адміністрації доведеться виплатити компенсацію власнику будинку. Повідомляється, що експерти NASA вже забрали уламок для аналізу.

За матеріалами https://arstechnica.com