Українець Сергій Якимов візьме участь в експерименті з імітації польоту на Марс

У п’ятницю, 9 серпня, NASA запускає новий експеримент у межах програми HERA. Під час нього буде досліджено стан здоров’я людини під час тривалої ізоляції з метою зімітувати політ на Марс. Цього разу серед учасників команди буде українець Сергій Якимов.

Сергій Якимов, Ерін Андерсон, Брендон Кент та Сара Елізабет МакКендлесс
Сергій Якимов, Ерін Андерсон, Брендон Кент та Сара Елізабет МакКендлесс. Джерело: NASA

Експеримент HERA

NASA продовжує проводити експерименти за програмою Human Exploration Research Analog (HERA). Вона має на меті виявити, як на здоров’я людини впливає тривала ізоляція, та інших факторів, які виникають під час імітації польоту на Марс. У п’ятницю, 9 серпня 2024 року, чергова команда з чотирьох людей розпочне свою місію.

Ця місія стане вже третьою в цьому році, яка відбудеться за програмою HERA. Попередній експеримент завершився 24 червня. Очікується, що чотири учасники, серед яких буде й українець Сергій Якимов, проведуть 45 діб всередині контейнера площею 60 м2, розташованого в Космічному центрі імені Джонсона.

При цьому вони не просто сидітимуть всередині, а виконуватимуть ті наукові завдання та технічні роботи, з якими б мали зіштовхнутися реальні астронавти під час подорожі на Марс. Серед іншого, в програмі їхньої діяльності будуть навіть віртуальні виходи на поверхню Червоної планети й навіть керування дроном на її поверхні.

І все ж головним буде не це, а дослідження стану здоров’я чотирьох добровольців. Програма не така масштабна, як експеримент CHAPEA. Однак вона все одно міститиме 18 різних медичних досліджень, які учасники проходитимуть під час перебування у закритому приміщенні.

Сергій Якимов та інші учасники експерименту

Українця Сергія Якимова, який цього разу братиме участь в експерименті HERA, з повним правом можна назвати головним українським «марсіанином». Він закінчив НТУ КПІ як авіаційний інженер і вже багато років працює у космічній галузі.

Сергій з дитинства мріє про те, щоб потрапити на Марс, і робить все можливе для досягнення цієї мети. Ще майже десять років тому його відібрали як кандидата на участь у польоті на Червону планету, проте проєкт закрили.

Відтоді Якимов працює у США та є постійним учасником різноманітних «наземних» марсіанських місій. Зокрема, минулого року його призначили начальником дослідницької станції в пустелі Мохаве.

Іншими учасниками третього експерименту HERA стали Ерін Андерсон, Брендон Кент та Сара Елізабет МакКендлесс. Перша з них є інженером-конструктором у дослідницькому центрі NASA у Вірджинії. Вона має чималий досвід участі у космічних проєктах.

Брендон Кент — керівник медичної компанії. Він спеціалізується на пошуку нових методів боротьби з раком. Сара Елізабет МакКендлесс — інженер систем навігації з Лабораторії реактивного руху NASA.

Також на випадок, якщо з кимось з основних членів місії щось станеться, їх замінять Джейсон Стегс та Андерсон Вайлдер.

За матеріалами www.nasa.gov