В астероїді Психея менше заліза, ніж вважалося досі

Вчені встановили, що найбільший металевий астероїд Психея місить не настільки багато заліза, як вважалося. Вони розглянули декілька можливих моделей його структури.

Психея в уяві художника
Психея в уяві художника. Джерело: NASA/JPL-Caltech/ASU

Залізна Психея

Психея — 250-кілометровий астероїд Головного поясу. Його вважають найбільшим металевим тілом у Сонячній системі. Однак нещодавно дослідники проаналізували масу та густину цього об’єкту та дійшли висновку, що повністю складатися з заліза він не може, бо занадто легкий для цього. Про це вчені розповіли у статті, опублікованій у Journal of Geophysical Research: Planets.

Найбільш простою є ідея, що Психея має потужне металеве ядро, оточене легшою силікатною оболонкою. Однак це припущеня не підтверджується спостереженнями астероїда: він має характерний блиск, і спектрограф підтверджує, що його поверхня переважно складається з металу.

Тому вчені зробили інше припущення. Психея дійсно повністю складається з металу, але метал цей — пористий, у ньому є порожнини. Це припущення також стикається з проблемами. Для того, аби астероїд мав таку структуру, він на самому початку свого існування мав би дуже швидко охолонути до температури менш як 800°C. А для об’єкту діаметром у 250 км це майже неможливо. До того ж будь-який удар достатньо великого тіла мав знову розігріти його, що призвело би до ущільнення структури.

Металевий вулканізм

Залишається можливість того, що Психея частково складається з силікатних порід, а частково — з металів. При цьому останні переважно знаходяться на її поверхні. Така структура є вкрай незвичною, оскільки найчастіше на поверхні зустрічаються легші породи, а це мають бути саме силікати.

Однак учені все ж знайшли пояснення цього парадоксу. Вони припускають, що металева кора Психеї утворилася внаслідок ферровулканізму. Можливо, якісь процеси розігріли металеві породи в її центрі, й ті почали вивергатися назовні. Розрахунки підтверджують вірогідність такого сценарію. В будь-якому разі розгадку цього питання вчені невдовзі отримають. Адже саме до цього астероїда найближчими роками має стартувати місія NASA.