Тверда поверхня Землі могла утворитися після проходження через рукави Чумацького Шляху

Подорож Землі Чумацьким Шляхом могла допомогти створити перші континенти на нашій планеті. Згідно з новим дослідженням, комети могли активно бомбардувати Землю щоразу, коли молода Сонячна система проходила через спіральні рукави Галактики. Водночас ці проходи допомогли сформувати континентальну кору нашої планети, вважають дослідники в Geology

Кожні 200 мільйонів років Сонячна система проходить через спіральний рукав Чумацького Шляху
Кожні 200 млн років Сонячна система проходить через спіральний рукав Чумацького Шляху. Ці зустрічі могли зіграти роль у формуванні першої континентальної кори Землі. Зображення: Science News

Попередні теорії припускали, що подібні удари з космосу могли зіграти певну роль у формуванні твердої поверхні Землі. Але досі було мало досліджень, які б пояснювали, як саме наша планета отримала тверду сушу. Щоб зазирнути в минуле, геолог Кріс Кіркленд з Університету Кертіна в Австралії та його колеги вивчили геологічні структури, відомі як кратони. Ці залишки стародавньої континентальної кори Землі є одними з найдавніших порід планети.

Вчені визначили хімічний склад понад 2000 шматочків гірської породи, використовуючи матеріали з кратонів в Австралії та Гренландії. Команда виявила, що нова кора утворюється «стрибками» через приблизно рівні проміжки часу — 200 млн років.

Це відкриття збіглося з частотою, з якою Земля проходить через спіральні рукави Чумацького Шляху. Сонячна система обертається навколо центру Галактики трохи швидше, ніж рухаються спіральні рукави. Тому періодично наша планета проходить через них. Можливо, ці космічні зустрічі, де сконцентрована більш щільна кількість газу та пилу, вплинули на молоду планету, припускає команда. Саме у цій зоні Сонячна система почала притягувати до себе більшу кількість космічного матеріалу, який згодом накопичився на периферії. Потім частина з цих комет наблизилися до внутрішньої частини Сонячної системи та спровокувала зіткнення із Землею й іншими планетами.

Як формувалася земна кора

Мільярди років тому Земля була переважно вкрита океанами з невеликою кількістю суші. Але вивільнена енергія під час зіткнення з кометами могла б розірвати існуючу океанічну кору планети — відносно щільну породу, яка існує ще з ранніх часів історії Землі — та викинути велику кількість матеріалу під час удару на поверхню. Дослідники припускають, що вивільнена магма природним чином розділилася на щільнішу частину — попередницю океанічної кори — і легшу, яка згодом перетворилася на континентальну кору.

У майбутньому Кіркленд і його колеги сподіваються проаналізувати місячні породи, щоб знайти ту саму схему формування кори. Вчений вважає, що наш найближчий небесний сусід міг зіткнутися з такими самими періодичними бомбардуваннями, як і Земля.

Раніше ми повідомляли про те, як смерть динозаврів викликав подвійний Армагеддон.

За матеріалами ScienceNews