Третій запуск Starship буде найскладнішим: NASA розкрила секретний план

Третій політ гігантського космічного корабля Starship разом із носієм Super Heavy (Booster 9) від компанії SpaceX може бути набагато складнішим і амбітнішим, ніж попередні два.

Starship
Ракета-носій Super Heavy з космічним кораблем Starship. Фото: SpaceX

Заступниця помічника адміністратора програми NASA Moon to Mars Лакіша Гокінс на нещодавній презентації розповіла про можливість випробувань дозаправлення під час наступного польоту. Вона зазначила, що SpaceX активно готується до демонстрації передавання палива між ступенями ракети.

Насправді сама NASA не робить остаточних заяв щодо цього, оголосивши, що жодних окремих рішень не приймалося. Однак обидві сторони дійсно розглядають передавання палива в космосі як ключовий елемент для втілення в життя амбіційних космічних проєктів, таких як побудова баз на Місяці та Марсі.

Starship
Політ ракети Super Heavy разом із космічним кораблем Starship. Фото: SpaceX

Заплановані випробування дозаправлення Starship були відомі вже у жовтні 2020 року, коли NASA виділила SpaceX 53 млн доларів для проведення експерименту на навколоземній орбіті. Угода передбачає перекачування 11 тонн рідкого кисню між баками усередині корабля.

NASA виявляє великий інтерес до розвитку Starship, транспортної системи наступного покоління від SpaceX для подальших космічних місій. Аерокосмічна адміністрація уклала угоду зі SpaceX на суму до 4,2 млрд доларів на доставлення астронавтів на Місяць у межах пілотованих місячних місій програми Artemis за допомогою Starship. Співпраця спрямована на створення постійної присутності астронавтів на Місяці до кінця 2020-х років.

Запуск астронавтів біля південного полюса Місяця планується на кінець 2025 або 2026 року як частина місії Artemis III. Проте на сьогодні Starship має всього лише два тестові польоти, обидва з яких завершились вибуховими катастрофами. Хоча сама SpaceX вважає другий політ відносно успішним.

Інші технічні труднощі та потреба отримати ліцензію на запуск від Федерального управління цивільної авіації США (FAA) додають невизначеності щодо того, коли відбудеться третій політ Starship.

Раніше Ілон Маск припускав, що наступний політ Starship відбудеться за два-три тижні.

За матеріалами CNBC