TESS знайшов великий субнептун

Проаналізувавши дані, зібрані космічним телескопом TESS, міжнародна команда астрономів виявила раніше невідому екзопланету, що отримала позначення TOI-2406 b. Вона обертається навколо червоного карлика, розташованого на відстані 182 світлових роки від Сонця.

Екзопланета біля червоного карлика в уяві художника. Джерело: NASA

Орбіта TOI-2406 b проходить на відстані 0,023 а.о. (3,4 млн км) від батьківської зорі. На один оберт їй потрібно 3,07 дня. Що стосується фізичних характеристик, то радіус екзопланети у 2,94 раза перевершує відповідний показник Землі, а маса — в 9,1 раза. Отже, вона являє собою субнептун. Так називають об’єкти, що займають проміжне положення між кам’яними суперземлями та газовими гігантами на кшталт Нептуну. Вважається, що вони мають скелясті ядра, оточені масивними оболонками з летючих речовин.

Знахідка цікава з кількох причин. По-перше, TOI-2406 b являє собою один із найбільших відомих нам субнептунів. По-друге, попри близькість до центрального світила, рівноважна температура денної півкулі екзопланети становить близько 170°C, що відносно небагато у порівнянні з іншими подібними тілами. Це пояснюється характеристиками зорі. Річ у тім, що її світність становить лише 0,3% сонячної.

Нарешті, судячи з усього, TOI-2406 b є вельми давнім світом. Виходячи з украй низької металічності червоного карлика, астрономи вважають, що вік системи становить близько 11 млрд років. Це означає, що вона сформувалася лише через 2,8 млрд років після Великого вибуху.

За матеріалами: https://phys.org